سیاست‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی

به گزارش جهان صنعت نیوز: علیرضا رزم حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص خط دوم انتقال آب از هرمزگان به کرمان، سپس خراسان جنوبی و خراسان‌رضوی اظهار کرد: بعد از اتفاق مهم و تاریخی اجرای خط اول انتقال آب  از هرمزگان به کرمان و اردکان  که هم اکنون نیز در حال اجرا است بنابر دستور رئیس جمهور  محترم قرار بر آن شد تا خط دوم و سوم  نیز از همان مسیر آغاز شود.

وی افزود: مطالعات این کار انجام شده، امیدواریم در آینده نزدیک یعنی قبل از  سال جدید عملیات اجرایی خط دوم انتقال که از کرمان شروع شده و  به خراسان‌رضوی می‌رسد آغاز شود. این پروژه آبادانی صنایع و معادن منطقه و کشور را به همراه خواهد داشت. به نظر بنده این پروژه بزرگترین پروژه تاریخ در کشور و در سطح خاور میانه در حوزه انتقال آب است. هم اکنون حدود ۳۵۰ کیلومتر در خط دوم و سوم انتقال آب از هرمزگان کار مشترک انجام شده  و در اجرای خط دوم و سوم  انتقال آب از هرمزگان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

وزیر صمت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو افزود:  صنعت خودرو ایران دارای یک آفت مهم  به نام انحصار طلبی و عدم رقابت است. سیاست‌های  وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی است. خیلی از  قطعات ما در حال حاضر در کشور ساخته می‌شود. قطعه سازان ما هم اکنون در ۲  الی ۳ شیفت فعالیت می‌کنند.  اگر  سیاست‌های مدبرانه‌ای در حوزه سیاست‌های مالی و  اقتصادی در نظر گرفته شود  قیمت‌ها  در بازار متعادل خواهد شد. با افزایش عرضه خودرو در بازار قیمت‌ها را پایین می آوریم.

وزیر  صنعت معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا در بخش صنعت افزایش قیمت شکر را خواهیم داشت؟ بیان کرد: در بخش صنعت با افزایش قیمت شکر رو به رو نخواهیم بود و هر تاجری می‌تواند شکر را وارد کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن

شناسه : 170170
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا