عراق ۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه اوپک ‌پلاس نفت تولید کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از اس پی گلوبال پلتس، شرکت بازاریابی نفت عراق ، سومو، اعلام کرد عراق در ماه ژانویه ۳.۸۰۷ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرده که شامل تولید از منطقه نیمه خودمختار کردستان هم می‌شود.

 سطح تولید عراق در ماه ژانویه کمتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک ‌پلاس است که ۳.۸۵۷ میلیون بشکه در روز تعیین شده و تا ماه مارس ادامه دارد.

 سومو طی بیانیه‌ای اعلام کرد میزان تولید آن در ماه ژانویه نشان می‌دهد هنوز هم باید ۵۷۶ هزار بشکه در روز دیگر کاهش تولید داشته باشد تا مازاد تولید آن در ماه های گذشته جبران شود.

  وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای که پس از اجلاس وزارتی نظارت بر قرارداد اوپک ‌پلاس در سوم فوریه اعلام شد، آورده است:«عراق مصمم است به اهداف ائتلاف اوپک پلاس در تعادل دوباره بازار و رسیدن به ثبات پایبند بماند. تعهد ۱۰۰ درصدی کشورهای عضو این ائتلاف و جبران مازاد تولید توسط برخی کشورها در ماه‌های گذشته کاملاً منصفانه است».

 وزیر انرژی عربستان در اجلاس وزارتی سوم فوریه عراق و قزاقستان را به خاطر عدم تعهد به قرارداد کاهش تولید سرزنش کرد.

 شرکت سومو اعلام کرد متوسط صادرات نفت خام فدرال عراق در ماه ژانویه برابر با ۲.۸۶۸ میلیون بشکه در روز بوده است. صادرات از منطقه کردستان هم به ۳۹۷ هزار بشکه در روز می‌رسید.

پالایشگاه ها و نیروگاه‌های فدرال عراق ۵۲۰ هزار بشکه در روز مصرف داشته‌اند و مصرف در منطقه نیمه خودمختار کردستان ۲۲ هزار بشکه در روز بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 170322
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا