بازگشت تعادل به معاملات بورس با تصمیمات جدید شورای عالی بورس

به گزارش جهان صنعت نیوز: “ماشاالله عظیمی” امروز (یکشنبه)  افزود: در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس ،  تصمیمات مثبتی اتخاذ شد که می تواند بر تغییر مسیر معاملات بازار به سمت روند صعودی تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اکنون همه تلاش مسوولان حاضر در بازار سرمایه و اعضای شورای عالی بورس در جهت بهبود بخشیدن روند معاملات بازار سهام و کاهش ضرر و زیان های احتمالی سهامداران است، افزود: تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای عالی بورس می تواند کمک کننده به سهامداران خرد باشد.

عظیمی تاکید کرد: امیدواریم تغییرات جدید اعمال شده بتواند معاملات بازار را به تعادل برساند و سهامداران را از نگرانی روند اصلاحی پرشتاب شاخص بورس خارج کند.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: با وجود ریزش سنگینی که شاخص بورس تجربه کرده است اما به نظر می رسد همچنان بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای سرمایه گذاری بازاری مناسب، قابل اعتماد و مفید برای سرمایه گذاری باشد.

وی با اشاره به دلایل تاثیرگذار در ورود شاخص بورس به روند اصلاحی شدید گفت: افراد و مسوولین که با نیت خیر و از روی دلسوزی اقدام به تصمیم گیری و دخالت در معاملات بازار کردند به شدت بر روند بازار تاثیرگذار بودند و باعث شدند تا بازار از مسیر اصلی معاملات خود خارج شود.

عظیمی برای توصیه به سهامداران گفت: اکنون و در وضعیت فعلی نمی توان توصیه دقیقی را به سهامداران کرد اما بهتر است سرمایه گذاران با دقت بیشتری اقدام به ورود سرمایه های خود در بازار کنند و از این فرصت ها نهایت استفاده را داشته باشند.

عضو شورای عالی بورس اظهار ر داشت: بازار اکنون قابل پیش بینی نیست و بهتر است اقدامی برای ایجاد تعادل بخشی در بازار از طریق انتشار و ورود اخبار مثبت به بازار پیش آید تا از این طریق روند معاملات تغییر کند.

شب گذشته و بعد از جلسه شورای عالی بورس محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب چهارموضوع مهم خبر داد.

تغییر دامنه نوسان از جمله تصمیمات مهم جلسه بود و قرار بر این است تا دامنه نوسان خرید و فروش سهام از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه به منفی دو و مثبت ۶ درصد تغییر کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 170553
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا