تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی آغاز می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی که شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن وارد شهرستان طبس در خراسان جنوبی شد، در حاشیه افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های این استان در جمع خبرنگاران گفت: بهره‌مندی مردم خراسان جنوبی از خط ریلی جزو اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در ادامه این مسیر راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – یونسی نیز در دستور کار است.

اسلامی اظهارکرد: پروژه احداث خط آهن چابهار – زاهدان با موافقت رهبر معظم انقلاب، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط چهار هزار نیروی کار در ۲ شیفت، به سرعت در حال اجراست و اجرای ادامه این مسیر شامل زاهدان – زابل – بیرجند – یونسی نیز در دستور کار قرار دارد و جزو پروژه‌های اولویت‌دار است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ابتدا براساس قرارداد منعقد شده با یک کشور خارجی، قرار بود هزینه پروژه از محل فاینانس خارجی تامین شود اما پس از خروج آمریکا از برجام و تهدید کشورهای طرف قرارداد از سوی آمریکا، این کشورها ناچار به لغو همکاری با ایران شدند و حدود ۱۰ پروژه مهم وزارت راه و شهرسازی به همین مشکل دچار شد.

وی ادامه داد: با موافقت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به خط ریلی، از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی به‌زودی آغاز می‌شود و تاکنون تمامی گام‌های اساسی اولیه و توافقات مقدماتی انجام شده است.

اسلامی با اشاره به پروژه‌های دوبانده‌سازی راه‌های خراسان جنوبی، گفت: راه‌های اصلی و شریانی خراسان جنوبی با توجه به افزایش ترافیک، ظرفیت بیشتری را طلب می‌کند که به همین دلیل تبدیل این راه‌ها به بزرگراه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

مهر ماه سال گذشته قطعه ۱۶ راه‌آهن شرق کشور از بیرجند به یونسی به طول ۳۲ کیلومتر و به مبلغ قرارداد ۹۰ میلیارد تومان همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 171020
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا