ادعایی مبتنی بر اتهامات بی‌اساس

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سایت انگلیسی دیلی‌صباح به نقل از روزنامه صباح چاپ ترکیه ضمن ادعای بازداشت یک دیپلمات ایرانی به نام محمدرضا ناصرزاده
 ۴۳ ساله نوشت که نام او در جریان بررسی پرونده سیاوش اباذری که متهم است در فرار علی اسفنجانی که ظاهرا مغز متفکر پرونده ترور مسعود مولوی بوده نقش کلیدی داشته است. این رسانه مدعی شد که او برای علی اسفنجانی مدارک هویتی جعلی صادر و کمک کرده است تا بتواند پس از قتل از ترکیه فرار و به ایران بازگردد!


طبق اخبار منتشره در این رسانه‌ها، مسعود مولوی وردنجانی سال ۲۰۱۹ میلادی در خیابان شیشلی واقع در مرکز شهر استانبول در اثر اصابت گلوله از سوی شخصی به نام عبدالوهاب کوچاک به قتل رسیده است. این رسانه مدعی است محمدرضا ناصرزاده در بخش شهروندان ایران در کنسولگری ایران در استانبول کار می‌کند و در بازجویی‌ها گفته که در زمان ترور مسعود مولوی در ترکیه نبوده و هیچ ارتباطی با اسفنجانی یا سایر متهمان این قتل ندارد. اما گفته شده که تاکنون در ارتباط با قتل مسعود مولوی ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند که هشت نفر از آنها همچنان در بازداشت هستند.

از آنجایی که آمریکایی‌ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، پمپئو وزیر خارجه آمریکا در زمان دولت ترامپ، در اتهامی غیرمسوولانه مدعی شده بود جمهوری اسلامی ایران به طور مستقیم در ترور مسعود مولوی‌وردنجانی دست داشته است؛ موضوعی که روز پنجشنبه از سوی وزارت خارجه کشورمان تکذیب شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در واکنش به مطلب منتشرشده در این رسانه ترکیه‌ای و طرح ادعاهای ارتباط این موضوع با کنسولگری ایران در استانبول تاکید کرد که هیچ یک از کارکنان سرکنسولگری ایران در استانبول بازداشت نشده است.

خطیب‌زاده در این باره اعلام کرد: «مطلب مطرح‌شده کاملا بی‌اساس و مبتنی بر اتهامات بی‌پایه است. هیچ یک از کارکنان سرکنسولگری کشورمان در استانبول از دور و نزدیک درگیر فعالیت‌های مورد ادعای این رسانه نبوده و نیستند. همچنین احدی از کارمندان سرکنسولگری کشورمان بازداشت نشده است.»

خطیب‌زاده همچنین ضمن رد این ادعا گفت: «فرد نام برده شده در این رسانه کارمند سرکنسولگری نبوده و برای پیگیری موضوع  پیش آمده و روشن شدن ابعاد آن از مجاری رسمی با مقامات ترکیه در تماس هستیم.»

این مقام مسوول در وزارت خارجه کشورمان تاکید کرده که برای روشن شدن ماجرا از مجاری رسمی با مقامات ترکیه‌ای در ارتباط و تماس هستند تا واقعیت امر روشن شود.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 171517
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا