رقابت بذرپاش و سعید محمد

به گزارش جهان صنعت نیوز: برای همین است که اصولگرایان در محافل انتخاباتی خود، اگرچه بی‌سروصداتر اما به اندازه امر ریاست‌جمهوری به انتخابات شوراها نیز توجه دارند. آنها می‌دانند که به طور معمول پارلمان شهری و «بهشت» از آن همان گروهی است که پاستورنشین می‌شود و از آنجا که وضعیت خود را به مراتب بهتر از رقبای اصلاح‌طلب دیده و به پیروزی امید دارند، رویای تسخیر شورای شهر و شهرداری پایتخت را نیز در سر می‌پرورانند. کار البته فراتر از رویاپردازی است و طبق اطلاع ما شورایی هفت نفره متشکل از قالیبافی‌ها و رهپویانی‌ها به جد سرگرم بالا و پایین کردن لیست کاندیداهای شورای شهر هستند.

شاهد آنکه همین دیروز اعتماد آنلاین، به نقل از دیده‌بان ایران نوشت: «طبق شنیده‌ها در محافل سیاسی از شورای ائتلاف که در گذشته با عنوان «شانا» یاد می‌شد، با نام «شارا» یعنی «شورای ائتلاف رهپویان و ایثارگران» نام برده می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که «شورای ائتلاف» لیست شورای‌شهر و به تبع آن انتخاب شهردار تهران را تنها بخواهد با افرادی چون «حسین فدایی» و «پرویز سروری» ببندد.»

تایید حضور و نفوذ حسین فدایی در انتخابات شوراهای شهر البته نیاز به گفته‌ها و شنیده‌ها ندارد. هرچه باشد او یکی از پرنفوذترین چهره‌های سیاسی در جریان اصولگراست و به نحوی حکم مرجع را دارد. سیاسیون در جبهه اصولگرایی حرف او را می‌خوانند و فرقی ندارد که بحث بر سر انتخابات شوراها باشد یا ریاست‌جمهوری.

در انتخابات شوراهای شهر اما این‌طور که شنیده می‌شود، شورای هفت نفره که چهار نفر آن از جمله فرشاد مهدی‌پور و مجتبی توانگر از چهره‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف هستند، در حال نوشتن اسم هستند. به عبارت دقیق‌تر اکنون طیف نزدیک به قالیباف و طیف رهپویان و ایثارگران مشغول زورآزمایی در عرصه انتخابات شوراها هستند. این را نیز باید پیشرفتی جدی به حساب آورد زیرا تا چندی قبل البته مهدی چمران و  پرویز سروری به صورت جداگانه روی موضوع انتخابات شوراها کار می‌کردند. با نزدیک شدن به انتخابات اما این دوگانگی تقریباً مرتفع شده و آن هفت نفر در کنار هم کار را پیش می‌برند.

سمبه قالیبافی‌ها البته به خاطر آن شبکه محلی که از زمان تشکیل شورایاری‌ها و تصدی وی در شهرداری تهران، ایجاد شد بسیار پرزور است. شاهد آنکه مدت‌هاست از اثرگذاری و نقش‌آفرینی مرتضی طلایی در این امر سخن گفته می‌شود. طلایی هم خودش به قالیباف نزدیک است و هم کارهای رسانه‌ای را به دست سردبیر سابق سایت فردا (سایت قالیباف) سپرده است.

با این وجود نمی‌توان نقش سروری و حامیانش را نادیده گرفت. در حقیقت دو قطب پرقدرت اصولگرایی به انتخابات شوراهای شهر فکر کرده و برنامه‌ریزی می‌کنند. اختلاف‌نظرها و نقاط مشترکی نیز دارند. مثلا فصل مشترک همه لیست‌هایی که تا‌کنون نوشته‌اند، سرلیستی مهدی چمران است.

اختلاف‌نظرشان نیز همان‌طور که قابل حدس است، انتخاب شهردار تهران است. این‌طور که گفته می‌‎شود دعوای فعلی بر سر انتخاب مهرداد بذرپاشی یا سعید محمد است. البته برخی هم فشار می‌آورند که یکی از افراد نزدیک به احمدی‌نژاد مثل علی نیکزاد را بر این کرسی بنشانند. این گمانه البته هنوز خیلی قابل اعتنا نیست و رقابت اصلی بین بذرپاش و سعید محمد در جریان است؛ رقابتی که به نظر می‌رسد، احتمال تمام شدن آن به سود بذرپاش بیشتر باشد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 171775
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا