آزادراه غدیر هفتم اسفند افتتاح می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمد اسلامی» امروز پنج شنبه بعد از بازدید از روند تکمیل آزادراه غدیر در جمع خبرنگاران درباره زمان افتتاح آزادراه غدیر که پیش تر با نام آزادراه کنارگذرجنوبی تهران- البرز شناخته می شد، گفت: این پروژه با افتخار، روز ١٣ رجب با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح آزادراه غدیر زمان سفر برای خودروهای سبک ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین ۱۱۰ دقیقه کاهش می یابد

اسلامی خاطرنشان کرد: از ویژگی های آزادراه غدیر این است که حلقه اتصال کریدور بین المللی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بوده و نقش موثری در ترانزیت بار و مسافر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: آزاد راه غدیر با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و دولت توسط شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است. طول این مسیر آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قزوین تا گرمسار است.

وی کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین را از مزایای تکمیل این آزادراه عنوان کرد و گفت: اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آزاد راه غدیر است.

اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه است.

وی افزود: این پروژه رکورد پیشرفت سالانه پروژه های عمرانی و زیرساختی را دارد پیش از این بالاترین رکورد در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ۹ درصد در سال بود اما این پروژه به رقم پیشرفت ۲۰ درصدی رسیدیم.

وی درباره قیمت عوارضی آزاد راه غدیر گفت: قیمت عوارضی برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 172752
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا