وقتی متوجه ورود کرونا به کشور شدم، گفتم چه انتخابات باشد یا نه، باید به مردم بگویید

 به گزارش جهان صنعت نیوز: حالا که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ قرار داریم و درست سال گذشته یک انتخابات دیگر را از سر گذراندیم، رییس‌جمهوری کشورمان به برخی شائبه‌ها درباره مخفی‌کاری دولت از ورود کرونا به کشور به منظور مشارکت مردم در انتخابات مجلس، پاسخ داد و در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلان کرد که سال گذشته «وقتی متوجه ورود ویروس کرونا در کشور» شده است، تاکید کرده که «چه انتخابات باشد یا نباشد، باید به مردم بگویند.»

حسن روحانی روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با یادآوری گذشت یک سال از ورود رسمی کرونا به کشور گفت: «ضدانقلابی که شبهه‌افکنی می‌کند این دولت به مردم گزارش نداد و نگفت که ویروس کرونا وارد کشور شده، این یک دروغ محض است. ما از همان روزی که متوجه شدیم این موضوع را به مردم اعلام کردیم. برخی شبهه داشتند که چون نزدیک به انتخابات است بگوییم یا نه و من گفتم تردید نکنید. چه انتخابات باشد چه هر مراسم دیگری این را باید به مردم گفت، چراکه این ویروس شوخی ندارد.»

وی افزود: «ضدانقلابی که شبهه‌افکنی می‌کند این دولت به مردم گزارش نداد و نگفت که ویروس وارد کشور شده، این یک دروغ محض است و ما از همان روزی که متوجه شدیم این موضوع را به مردم اعلام کردیم.»

روحانی تاکید کرد: «از لحاظ ساختاری در کشور ما یک کار بسیار بزرگ صورت گرفت. یک ستاد مقابله با این ویروس شکل گرفت. ۵۸ جلسه تاکنون در این ستاد برگزار شده و این غیر از جلسات کمیته‌های تخصصی و سایر بخش‌های مربوط به مقابله با کروناست.»

رییس‌جمهور ادامه داد: «شاید تشکیل این ستاد ناشی از تجربه دفاع مقدس بود که در همان زمان هم شورای‌عالی پشتیبانی جنگ به حکم امام شکل گرفت که مصوباتش همچون قانون بود و به مجلس اعلام می‌شد که البته فقط درباره جنگ بود و این شورای‌عالی یک ستاد پشتیبانی جنگ هم راه انداخت.»

روحانی تاکید کرد: «الان هم که یک سال از آن گذشته، نه‌تنها این ویروس تمام نشده بلکه با نوع آفریقایی و انگلیسی و انواعی که گفته می‌شود مواجه هستیم و مشخص هم نیست که بشر چه زمان از این ویروس خلاص شود. هیچ‌کس نمی‌داند. اما باز هم باید برای سال آینده خود را آماده کنیم.»

وی با اشاره به پشت سرگذاشته شدن موج اول، دوم و سوم کرونا گفت: «موج سوم موج سختی بود ولی به هر حال عبور کردیم و همه تلاش ما این است که وارد موج چهارم نشویم و امیدوارم موفق شویم تا اینکه در شب عید مردم راحت باشند و بتوانند به زندگی خودشان بپردازند.»

رییس‌جمهور با بیان اینکه مردم باید مراقب باشند تا دچار موج چهارم نشویم، تاکید کرد: «باید سبک زندگی خود را بر مبنای شرایط جدید تغییر داده، پروتکل‌ها را رعایت کنیم و تردد و اجتماعات کمتر و مراعات و فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشیم.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 173136
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا