برخی ها دنبال بهانه برای ضربه به اقتصاد کشور هستند

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید با وجود اینکه صحبت های رئیس جمهور در چارچوب برجام بوده اما بعضی ها منتظر یک اتفاق هستند تا بتوانند قیمت ارز را بالا ببرند، برخی ها دنبال بهانه اند تا بتوانند به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با افزایش قیمت ارز به واسطه واکنش رئیس جمهور به توافق هسته ای، گفت: افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر به دلیل فضای سیاسی حاکم بر کشور بوده و هیچ اتفاق اقتصادی عامل این نوسان نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: رئیس جمهور ذره ای برجام را زیر سوال برد اما شاهد واکنش بازار ارز به این مسئله بودیم در حالی که غنی سازی حق ما بود با این حال رئیس جمهور بیان کرده اگر گام موثر از سوی طرف توافق صورت نگیرد، ایران میزان غنی سازی را افزایش می دهد بنابراین افزایش غنی سازی در حال حاضر رخ نداده است.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، انتظار می رفت دولت احتمال افزایش نرخ ارزهای خارجی را به دلیل صحبت های رئیس جمهور پیش بینی وپیش گیری می کردند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود اینکه صحبت های رئیس جمهور در چارچوب برجام بوده اما بعضی ها منتظر یک اتفاق هستند تا بتوانند قیمت ارز را بالا ببرند، برخی ها دنبال بهانه اند تا بتوانند به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، انتظار می رفت دولت احتمال افزایش نرخ ارزهای خارجی را به دلیل صحبت های رئیس جمهور پیش بینی وپیش گیری می کردند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت باید کارهای مقدماتی برای مدیریت بازار ارز پیش از صحبت های هسته ای رئیس جمهور انجام می داد، گفت: در یکسال گذشته شاهد بودیم که با صحبت های دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی نرخ ارز افزایش یافت، اما دیگر این قابل قبول نیست که دولت و مسئولان حرفی بزنند و قیمت ها بالا برود، این اتفاق انتهای بی برنامگی و بی سلیقگی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید پیش بینی می کرد اگر حتی یک ریال قیمت ارز با صحبت های رئیس جمهور افزایش پیدا می کند باید برنامه پیشگیری را در نظر می گرفت اما با کمال تاسف چنین برنامه ریزی انجام نشد.

وی اظهار داشت: التیماتوم رئیس جمهور در واقع در راستای اقدام آمریکا انجام شد و اتفاق جدیدی نبود چرا که آنها گفته بودند کسی حق ندارد موادغنی سازی شده و آب سنگین ایران را خریداری کند و رئیس جمهور نیز بر همین موضوع تاکید کرد که ما نمی فروشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با پیش بینی قیمت ارز در آینده گفت: از آنجایی که افزایش قیمت دلار به دلیل مسائل سیاسی بوده است بلافاصله این افزایش قیمت جبران می شود و حتی ممکن است قیمت ارز پایین تر بیاید.

اقتصاد کلانسیاسی
شناسه : 17532
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا