پاپ در سفر به عراق یک ماموریت آمریکایی داشت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مثلا موضع‌گیری اخیر او درباره صدازدن اسم کوچک زن و مرد در خانه که آن را مایه بی‌حرمتی زوج و از مصادیق فرهنگ غرب دانسته، یکی از این موارد است. او حتی با ورود به خصوصی‌ترین روابط زوجین، استفاده از وسایل پیشگیری و فرزندآوری را از موارد فحشا دانسته بود! حالا هم باز در ادعایی سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی، از مراجع عالیقدر جهان تشیع را ماموریت آمریکایی برای ماندن آنها در عراق دانسته است!

احمد علم‌الهدی روز گذشته در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد، این بار سفر پاپ به عراق را از منظر خود بررسی کرده است؛ سفری که مورد توجه جهان اسلام و مسیحیت قرار گرفت و بسیاری از کارشناسان حوزه بین‌الملل آن را از منظر سیاسی مثبت ارزیابی کرده‌اند. امام جمعه مشهد اما این سفر را دارای ابعادی سیاسی خاص توصیف کرد و گفت پاپ یک ماموریت آمریکایی داشته است!

او در خطبه‌های خود با اشاره به دیدار پاپ فرانسیس با آیت‌الله سیستانی، به بررسی فلسفه و چرایی این سفر پرداخت و مدعی شد: «پاپ یک ماموریت آمریکایی داشت و فکر می‌کرد مساله مقابله با آمریکا، منشأ و مبدأ مرجعیت شیعه دارد و می‌تواند آیت‌الله سیستانی را وادار کند از مردم عراق و حشدالشعبی عراق بخواهد به جنگ با آمریکا نروند.»

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر وقت در برخورد با ما و اسلام کم آوردند متوسل به پاپ شدند، خاطرنشان کرد: «روزی که جوانان انقلابی ما در کشور، آمریکایی‌ها را گروگان گرفتند، آمریکایی‌ها که دیدند کاری نمی‌توانند بکنند، به پاپ متوسل شدند و پاپ خدمت امام (ره) نماینده فرستاد و خواستار آزادسازی گروگان‌ها شد. آن روز امام(ره) برخورد زیبایی کردند و گفتند از قول من بروید به پاپ بگویید اگر مسیح‌(ع) بود، الان از ما حمایت می‌کرد یا آمریکا؟»

گفتنی است برخلاف نظر کارشناسان حوزه بین‌الملل که این سفر را دارای برکات سیاسی زیادی برای منطقه و خصوصا ایران دانستند، علاوه بر علم‌الهدی، روزنامه کیهان هم که دارای تفکرات خاصی است، درباره سفر پاپ فرانسیس به عراق با سوء‌نیت نگریست و در این باره نوشت: «پاپ فرانسیس در حالی به عنوان مهمان حضرت آیت‌الله سیستانی و مردم عراق وارد این کشور شده و با تکریم و احترام از ایشان پذیرایی می‌شود که آمریکا نه فقط حرمت حاج قاسم سلیمانی، مهمان بزرگوار و فداکار مردم عراق را نگه نداشته بود بلکه ناجوانمردانه و دزدانه خون پاک و مطهر او و میزبانش را بر زمین ریخت.»

هر چند برخی معتقدند خطبه‌های ائمه جمعه از مصادیق آزادی بیان است و سخنانی که بر زبان می‌آورند، مواضع حاکمیت نیست اما سخنان و اظهارات علم‌الهدی هر هفته عجیب‌تر و بحث‌برانگیزتر از قبل می‌شود و بعید نیست این بار دست روی موضوعاتی بگذارد که حساسیت‌شان در عرصه بین‌المللی بیشتر است و زمینه اختلافات و سوءتفاهمات را فراهم کند. بنابراین بد نیست در این باره دقت نظر بیشتری داشته باشند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 177121
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا