لزوم توضیح دولت به مردم در خصوص کوپنی کردن کالاها

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با توضیحات بیشتر و شفاف سازی در این خصوص که این کوپن ها به چه شیوه ای از جمله الکترونیک یا کالا برگ ارائه می شوند باید به مردم پاسخ دهد.

سیدعلی ادیانی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص کوپنی کردن اقتصاد گفت: دولت در شعارهای انتخاباتی خود وعده داده بود که به رفتارهای اقتصادی ادوار گذشته مثل کوپنی شدن یا گران شدن کالاها برنمیگرد ولی ما در حال حاضر شاهد این هستیم که دولت قصد دارد کوپنی کردن اقتصاد که در زمان جنگ این روش را داشتیم اجرایی کند.

سهم تحریم ها در بروز شرایط اقتصادکشور ۳۰درصد، ناکارآمدی دولت ۷۰درصد است

وی ادامه داد: بسیاری از اقتصاد دانان حامی دولت و اصلاح طلبان اثر تحریم را در شرایط اقتصادی فعلی و گرانی بسیاری از اقلام و کالاها را، حداکثر سی درصد می دانند و هفتاد درصد باقی را به عدم کارآمدی مسئولان اجرایی و نظارتی ربط می دهند.

ادیانی تصریح کرد: در شرایط فعلی هر روشی که به نفع مردم است، دولت به لحاظ قانونی می تواند آن را انجام دهد و دستش باز است برای مثال در بودجه سال ۹۸ مجلس بنا به پیشنهاد دولت چهارده میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی تصویب کرد که اگر همین کالاهای اساسی را بدرستی بین مردم توزیع کنند شاهد افزایش قیمت ناگهانی در این زمینه نخواهیم بود.

نحوه توزیع بودجه اختصاصی برای تامین کالاهای اساسی صحیح نبود

وی به نحوه توزیع بودجه برای تامین کالاهای اساسی توسط دولت ایراد گرفت و افزود: به نظر بنده دولت در هزینه بیت المال عالمانه برخورد نکرد و امیدواریم این چهارده میلیارد دلار به سرنوشت آن ده میلیارد دلار که برای خرید کالای اساسی ارائه شد، دچار نشود.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر دولت فکر میکند که کوپنی کردن اقتصاد مناسب است با توضیحات بیشتر و شفافسازی در این خصوص که این کوپن ها به چه شیوه ای از جمله الکترونیک یا کالا برگ ارائه می شوند پاسخ دهد.

دولت باید ارزیابی های خود را از این موضوع به صورت کارشناسانه جمع آوری کرده و به مجلس ارائه دهد تا مجلس با بررسی دلایل دولت برای کوپنی کردن اقتصاد تصمیم نهایی را بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی کوپنی کردن تاثیرگذار خواهد بود یا نه؟ گفت: دولت باید ارزیابی های خود را از این موضوع به صورت کارشناسانه جمع آوری کرده و به مجلس ارائه دهد تا مجلس با بررسی دلایل دولت برای کوپنی کردن اقتصاد تصمیم نهایی را بگیرد.

عمومی
شناسه : 17743
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا