حذف ۴ صفر از پول ملی؛ شاید وقتی دیگر

جهان صنعت نیوز| نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: شاید در دوره یازدهم ریاست جمهوری که شاهد ثبات اقتصادی بودیم دولت می توانست حذف صفر را عملیاتی کند، اما در دوره دوازدهم ریاست جمهوری که چالش ها و تلاطم در تمامی حوزه ها رخ داده حذف ۴ صفر بی اثر است.

سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت برای حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت:معمولا اینگونه اقدامات همانند حذف چند صفر از پول ملی زمانی اتفاق می افتد که دوران آرامش پس از طوفان باشد و دوران ثباتی که تورم افسارگیخته ای را پشت سرگذاشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط برای حذف ۴ صفر از پول ملی فراهم نیست، افزود: در حال حاضر تورم افسارگسیخته در کشور وجود دارد و ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است، بنابراین نمی توان برای حذف ۴ صفر از پول ملی اقدام کرد.

حذف ۴ صفر در شرایط فعلی بی اثر است

وی ادامه داد: هنوز نمی توان گفت که بازار با ثبات و آرامی در کشور وجود دارد، چراکه پیش بینی می شود در آینده التهاباتی در برخی بازارها وجود داشته باشد، لذا بعید نیست که سال بعد مجدد مجبور شویم چند صفر دیگر از پول ملی حذف کنیم.

شاید در شرایط کنونی حذف ۴ صفر یک آرامش نسبی و موقتی را از لحاظ فضای روانی به مردم و بازار تزریق کند، اما اگر مجدد نوسان کوچکی ایجاد شود و شاهد تورم های چند درصدی باشیم، التهاب، ناامنی و ناآرامی در بازار بیشتر می شود

حسینی شاهرودی با بیان اینکه حذف ۴ صفر باید در شرایط آرامش بازار و زمانی که شاخص های اقتصادی کمترین تغییرات را دارند اتفاق بیفتد، تاکید کرد: شاید در دوره یازدهم ریاست جمهوری که شاهد ثبات اقتصادی بودیم دولت می توانست حذف صفر را عملیاتی کند، اما در دوره دوازدهم ریاست جمهوری که چالش ها و تلاطم در تمامی حوزه ها رخ داده حذف ۴ صفر بی اثر است.

آرامش باید به حوزه پولی و بانکی کشور بازگردد

وی افزود: شاید در شرایط کنونی حذف ۴ صفر یک آرامش نسبی و موقتی را از لحاظ فضای روانی به مردم و بازار تزریق کند، اما اگر مجدد نوسان کوچکی ایجاد شود و شاهد تورم های چند درصدی باشیم، التهاب، ناامنی و ناآرامی در بازار بیشتر می شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید آرامش به حوزه پولی و بانکی کشور بازگردد، تصریح کرد: در شرایط کنونی باید بازار بورس رونق یافته و تقویت شود و همزمان با آرامش و ثبات در بازار ارزی، پولی، بانکی و بورس طی سال های آینده حذف ۴ صفر پیگیری شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 17746
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا