تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن برای زلزله‌زدگان سی‌سخت

 به گزارش جهان صنعت نیوز: «پروانه اصلانی»افزود: برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده، این وزارتخانه زمین‌هایی را برای ساخت مسکن در فرآیند طرح اقدام ملی مسکن تامین کرده است.

وی اضافه کرد: معاونت مسکن و ساختمان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد زمین‌هایی برای تخصیص به زلزله‌زدگان واجد شرایط سی‌سخت تامین کرده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: متقاضیان واجد شرایطی که زلزله واحدهای مسکونی آنها را دچار آسیب کرده است، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir  تا ساعت‌های پایانی روز ۲۹ اسفند ۹۹ اقدام به ثبت نام کنند. 

اصلانی تصریح کرد: تسهیلاتی که به این دسته از متقاضیان پرداخت می‌شود، همانند دیگر متقاضیانی است که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی توضیح داد: براساس تجربه‌های قبلی، به نظر می‌رسد دولت برای زلزله‌زدگان تسهیلات ارزان قیمت و یا حمایتی را نیز در نظر بگیرد، اما قدم اول وزارت راه و شهرسازی تامین زمین برای فرآیند خانه‌دار شدن زلزله‌زدگان را انجام داد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: طبق بازدیدها و گزارش‌های میدانی انجام شده، انتظار می رود که بالغ بر ۵۰۰ نفر از متقاضیان زلزله‌زده در این طرح ثبت‌نام کنند که البته باید حائز شرایط باشند.

 زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ درجه ریشتر ساعت ۲۲ چهارشنبه شب ۲۹ بهمن امسال در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست که تلفات جانی نداشت، اما به تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را تخریب کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 177595
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا