xtrim

قبل از صدور بلیط از سلامت مسافران مطمئن می شویم

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: قبل از سفر شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند گندزدایی و ضد عفونی کردن ناوگان هستند و فروش بلیط براساس ۵۰ درصد ظرفیت باید انجام شود. در طول سفر رانندگان نیز با توجه به سامانه سپهتن، الزامات ایمنی را باید رعایت کنند که این الزامات شامل سرعت مجاز و عدم سبقت غیرمجاز است.

وی افزود: در طول سفر هم مسافران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و حتماً ماسک بزنند و رانندگان به مسافرانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند. در صورتی که مسافران تخلفی از رانندگان دیدند مانند رعایت نکردن الزامات بهداشتی و سوار کردن مسافر در میانه راه، از طریق سامانه جامع ۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

امانی ادامه داد: در پایانه‌های مسافربری هم اگر شرکت‌های حمل و نقل تخلف می‌کنند کمیسیون‌های ویژه در پایانه‌ها مستقر کردیم و دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باز است تا به مشکلات و تخلفات رسیدگی و آن را برطرف کنند.

opal

این مقام مسئول در زمینه نداشتن بلیط برخی از مسافران برای استفاده از اتوبوس‌های بین شهری نیز توضیح داد: ظرفیت ناوگان به نصف تبدیل شده و این موضوع در سرویس دهی ما اثرگذار بوده است، به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

به گفته امانی میانگین تردد جاده‌ای تا امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در طول ۲۴ ساعت است که نسبت به مسافرت‌های نوروز ۹۹ که تردد محدود و بسیار کم بوده است، ۴۱ درصد افزایش دارد، اما در مقایسه با سال ۹۸ که شرایط عادی بود ۶ درصد میزان تردد و سفرها کاهش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شکایت مسافری، تخلف راننده را ثابت کند، کارت هوشمند راننده معلق می‌شود و اجازه سرویس دهی را به آن نمی‌دهیم، گفت: اگر شرکت حمل و نقل تخلف کرده باشد با آن برخورد می‌کنیم یا خط مسافری را می‌بندیم و یا اگر تخلف جدی باشد شرکت حمل و نقل را پلمپ می‌کنیم تا در سازمان به آن رسیدگی شود. از ۲۰ اسفند امسال تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف در کل کشور رسیدگی شده و این کمیته‌های ویژه تا پایان سفرهای نوروزی در پایانه‌ها مستقر هستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 178518
لینک کوتاه :