آمادگی۷ بخش کرونا بیمارستان نفت خوزستان

 به گزارش جهان صنعت نیوز: بهرام دهقان، عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اینکه این سازمان از ابتدای آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ همراهی مطلوبی با ستاد ملی کرونا در راستای مهار این بیماری داشته است، گفت: در پیک اخیر شیوع این بیماری در استان خوزستان که ۱۱ شهر استان به ویژه اهواز در وضعیت قرمز بوده است، شرایط متفاوتی را تجربه کردیم. چرا که در پیک قبلی شیوع و درگیری مجموعه بیمارستان‌های ما در استان با ۵۰ درصد ظرفیت بستری مشغول بودند و ما پاسخگو بودیم.

وی افزود: در نیمه‌های بهمن ماه سال ۹۹ پیک شیوع کرونا کمتر از یک هفته با شیب تندی در استان آغاز شد و ادامه یافت و طی یک هفته، آمار مراجعات به اورژانس‌های تنفسی ما دو تا سه برابر شد. به این ترتیب مجبور شدیم علاوه بر بخش‌هایی که برای بستری دوران پیک در نظر گرفته بودیم بخش‌های دیگر را نیز به این ظرفیت پذیرش اضافه کنیم.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر ۷ بخش را به پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده ایم که از این تعداد سه بخش عمومی کووید ۱۹ هستند، یک بخش به طور آماده باش برای بخش عمومی و آی. سی.یو و ۲ بخش هم برای آی. سی.یو و یک بخش هم اورژانس تنفسی است. در مجموع ۱۵۰ تخت بستری را شامل می‌شوند.

دهقان با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۱۰۰ بیمار بستری برای بخش‌های مختلف بیمارستان صنعت نفت اهواز داریم، البته در بخش‌های ویژه بعضاً با حداکثر ظرفیت در حال پذیرش بودیم، اظهار داشت: علاوه بر اهواز که پیک مراجعه در آن بالا بوده است، در ماهشهر و آبادان نیز شرایط به همین شکل است. بیمارستان‌های صنعت نفت در آبادان و ماهشهر در اختیار دانشکده‌های علوم پزشکی هستند و به دلیل اینکه ظرفیت بخش ویژه بیمارستان آبادان محدود است در روزهای اخیر شاهد انتقال برخی از بیماران از بیمارستان صنعت نفت آبادان به صنعت نفت اهواز بودیم.

عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اعلام اینکه روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ مراجعه با علائم تنفسی به اورژانس تنفسی بیمارستان صنعت نفت اهواز داریم، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار نیز به اورژانس‌های غیرکووید ۱۹ مراجعه می‌کنند.

طبق اظهارات وی صنعت نفت ۴۰ ۱و نتیلاتور در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی که در مناطق نفتخیز هستند، قرار داده است که از این تعداد ۳۸ ونتیلاتور در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز قرار دادند. بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های صنعت نفت در خوزستان در اختیار بومی‌های استان است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 179082
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا