پروانه وکالت حسن روحانی باید باطل شود

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  پروانه وکالت آقای حسن روحانی که در زمان اخذ پروانه وکالت برخلاف قوانین و آیین نامه های کانون وکلای دادگستری صادرگردیده قابل ابطال است.

 اعضای هیئت مدیره وقت کانون وکلای دادگستری که درخواست حسن روحانی را رسیدگی و وی را واجد شرایط دانسته‌اند .و بدون شرکت در آزمون پروانه وکالت به او اعطاء کرده اندباید به دادگاه عالی انتظامی قضات معرفی و پاسخگوی عمل خلاف خود باشند.

گفتنی است آقای حسن روحانی که سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد فاقد ۵ سال سابقه قضایی بوده و نمی توانسته از این امتیاز برخوردار باشد.و آقای حسن روحانی در آن زمان عضو هیئت علمی دانشگاهی نبوده است که مورد تائید وزارت علوم باشد.

کانون وکلای دادگستری بار دیگر در آزمونی قرار گرفته است که باید به این تخلف محرز رسیدگی و پروانه وی را باطل نماید.

برخی ادعا کردند آقای روحانی هیات علمی بودند تا شامل ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل دولتی موضوع اصل ۱۴۱ قانون اساسی نشوند درحالی که هیات علمی هیچ دانشگاه دارای مجوز از وزارت علوم نبوده اند.

همچنین مطابق ماده ۸ لایحه استقلال کانون وکلا، صدور پروانه بدون آزمون برای نمایندگان مجلس منوط به داشتن ۵ سال سابقه کار قضایی در محاکم است که ‌کانون برای وی، و خیلی دیگر از نمایندگان خاص بدون داشتن این شرط و برخلاف قانون بدون آزمون پروانه صادر کرده است.که در آینده عصر قانون به آنها نیز خواهد پرداخت

باید دید اقای رئیسی به این تخلف روشن رییس جمهور هم رسیدگی خواهد کرد؟!

عصر قانون آمادگی دارد مستندات و شرایطی را که بر اساس آن پروانه وکالت بدون آزمون برای وی صادر شده را منتشر نماید.

اخبار برگزیده
شناسه : 179218
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا