تداوم روند کاهش نرخ دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  قیمت فروش یورو امروز با کاهش ۶۰۲ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (شنبه) به ۲۸ هزار و ۲۸۱ تومان رسید.

قیمت خرید هر دلار امروز ۲۳ هزار و ۷۸۸ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۷ هزار و ۷۲۱ تومان بود.

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی  ۲۴ هزار و ۱۴۶ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۳۸۷ تومان اعلام شد.  

همچنین نرخ یورو در این بازار  ۲۸ هزار و ۴ تومان و نرخ فروش نیز ۲۸ هزار و ۲۸۴ تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته (شنبه)، هر یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۹۰۲ تومان و هر دلار ۲۴ هزار و ۶۴۴ تومان به فروش رسید.

همچنین روز کاری گذشته(شنبه) در سامانه نیما، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۵۳۲ تومان فروخته شد و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۷۳۹ تومان معامله شد.

 بررسی بازارهای طلا و ارز در روز جاری و افت یک میلیون تومانی قیمت سکه پس از تعطیلات نوروزی، نشان‌دهنده کاهش انتظارات تورمی در جامعه است که می‌تواند به ریزش بیشتر قیمت سکه، طلا و ارز در روزهای آتی بیانجامد.

در هفته دوم فروردین ماه پس از امضای توافق‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین و روند مثبت برگزاری مجازی نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام با حضور «ایران و گروه ۴+۱» سیر نزولی قیمت سکه و دلار در سال ۱۴۰۰ ادامه یافت و امروز در نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی، قیمت دلار به رقم ۲۴ هزار و ۴۶۰ تومان و سکه پس از عقب‌نشینی به کانال ۱۰ میلیون تومانی، در قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان تثبیت شد.

به نظر می‌رسد انتشار اخبار مثبت در حوزه سیاست خارجی به‌ویژه بازگشت آمریکایی‌ها به برجام عامل اصلی کاهش انتظارات تورمی باشد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 180606
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا