گزینه پایداری کیست؟

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  نگاهی به وضعیت موجود اصولگرایان و پایداری نیز حاکی از همین امر است. همین چند هفته قبل که امیدها به کاندیداتوری رییسی بیشتر بود و شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از وی با پایداری توافقی نسبی کرده بود، نگرانی چندانی وجود نداشت اما اکنون انگار وضعیت تغییر کرده است.

احتمال کاندیداتوری جناب قاضی‌القضات کم شده و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار نیست آن نهاد انتصابی را ترک گوید. از این رو اصولگرایان با چالش وحدت مواجه شده و پایداری نیز قطعا از گل‌آلودی آب برای گرفتن بزرگ‌ترین ماهی استفاده می‌کند.

تصور می‌شد که گزینه پایداری در نبود رییسی، جلیلی باشد. این گمانه از آنجایی قوت گرفت که سقای‌بی‌ریا در اسفندماه سال قبل از سعید جلیلی و صادق محصولی به عنوان گزینه‌های اصلی پایداری نام برد. اکنون اما به نظر می‌رسد که فعالان سیاسی در طیف پایداری حتی از جلیلی هم عبور کرده‌اند. شاهد آنکه غلامحسین رضوانی عضو جبهه پایداری گفته است آقای جلیلی جزو جبهه پایداری نیست و کاندیدای جبهه هم نیست.

البته برخی از سیاسیون اصولگرا که از بیرون به پایداری نگاه می‌کنند هنوز هم جلیلی را یک گزینه می‌دانند. مثلا حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفته است: «چهره‌های زیادی از جمله آقای فتاح، آقای نیکزاد، هم آقای جلیلی و چندین نفر دیگر مطرح هستند.» با در نظر گرفتن حرف‌های سقای بی‌ریا باید صادق محصولی را نیز در کنار فتاح و نیکزاد در لیست گزینه‌های پایداری قرار داد. بگذریم از اینکه گمان نمی‌رود هیچ‌یک از این افراد شانس چندانی برای موفقیت داشته باشند. فتاح که پس از آن مصاحبه تلویزیونی به حاشیه رفت و محصولی هم که چه در عرصه سیاست و چه در سطح جامعه از جمله غیرمحبوب‌ترین‌هاست. نیکزاد را هم نمی‌توان در قد و قواره ریاست‌جمهوری دید.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 182386
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا