شرط و شروط محسن هاشمی

 به گزارش جهان صنعت نیوز: اختلاف‌نظرهای بسیاری در این باره  و مخالفت‌هایی که وجود دارد اما سبب شد که خیلی زود، تکلیف معلوم شود. طرح نام مصطفی تاجزاده و محمدرضا خاتمی نیز به خاطر احتمال رد صلاحیت آنان خیلی جدی گرفته نشد.

از همین‌رو خیلی زود سرها به سوی محسن هاشمی برگشت. مثلا محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات که خودش نیز نامزد ریاست‌جمهوری شده، در گفت‌وگویی با «باشگاه خبرنگاران جوان» با اشاره به اینکه «اصلاح‌طلبان بعد از سید حسن خمینی ۳ تا ۴ گزینه جدی دارند» گفته بود: «گزینه اول جبهه اصلاحات برای ریاست‌جمهوری محسن هاشمی رفسنجانی است که یکی از گزینه‌های برتر ما بوده و امکان اجماع اصلاح‌طلبان روی نام او زیاد است.» او همچنین درباره تائید صلاحیت شدن محسن هاشمی گفته بود: «قطعا در صورت ورود محسن هاشمی، تایید صلاحیت هم انجام می‌شود، احتمال تایید صلاحیت شدن وی زیاد است.»

کارگزارانی‌ها اما هنوز هم بین حمایت از محمدجواد ظریف و محسن هاشمی مردد هستند. شاهد آنکه محمد عطریانفر در گفت‌وگویی با سایت «فردا» گفته بود: «در کارگزاران روی دو گزینه محسن هاشمی و ظریف توافق کرده‌ایم.»

محسن هاشمی نیز قبلا وقتی از خودش، اسحاق جهانگیری و ظریف به عنوان گزینه‌های حزبی کارگزاران نام می‌برد، گفته بود که نظرها نسبت به ظریف مثبت‌تر است.  ناگفته نماند که کمی بعد، وقتی شایعاتی در فضای مجازی درباره مسائل شخصی محسن شنیده شد، او بدون هیچ اشاره‌ای به این حواشی صرفا گفت که نامزد کارگزاران نیست.

بر این اساس به نظر می‌رسید که او و کارگزاران از نامزدی محسن هاشمی منصرف شده باشند تا اینکه فائزه هاشمی در سخنان جنجالی خود در کلاب‌هاوس اعلام کرد که حتی اگر برادرش نامزد باشد، رای نخواهد داد. این سخن وی فارغ از اهمیتی که به خاطر تبلیغ تحریم انتخابات داشت، گمانه کاندیداتوری محسن هاشمی را دوباره پررنگ کرد. البته محسن هاشمی از بیان این مطلب نیز بدش نیامد و گفت که «نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم ولی احساس بدی نسبت به توانایی خودم ندارم و فائزه نیز من را به عنوان کسی که توانایی دارم تایید کرده، هر چند گفته است که به من رای نمی‌دهد! اگر به خودم باشد سعی می‌کنم به این عرصه ورود نکنم ولی زمان ثبت‌نام شاید به من فشار بیاورند که در انتخابات ثبت‌نام کنم.»

آنچه اما احتمال کاندیداتوری او را دوباره تقویت کرد شرط و شروطی بود که برای این کار گذاشته است. شاهد آنکه علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی با «ایرنا» گفته است: «ظاهرا هاشمی برای حضور در انتخابات دو شرط مطرح کرده که در صورت تحقق آنها به عرصه بیاید. شروط هاشمی درباره اطمینان خاطر از احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان و اجماع جبهه اصلاحات ایران است.»

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 184915
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا