رای‌آوری با روسری؟!

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حجاب و مسائل فرهنگی یا آزادی‌های مدنی و سیاسی نیز از همین دست موضوعات است. در انتخابات‌های قبلی هم بودند نامزدهایی که مدل موی جوانان را مشکل درجه‌چندم دانسته و بعد گشت ارشاد راه انداختند. الان هم نامزدهایی داریم که مثل رامین مهمانپرست از مخالفت با گشت ارشاد گفته یا مثل علی مطهری سعی می‌کنند مواضع مشخص و ثابت شده خود را در این عرصه به نحوی همه‌پسند بیان کنند!

اظهارات ضد‌ونقیض علی مطهری درباره حجاب اما مشخص‌ترین و قابل توجه‌ترین مورد در انتخابات پیش‌رو است. او در گفت‌وگوی کلاب‌هاوسی خود اظهاراتی درباره حجاب اجباری، تعدد زوجات، عدم تشابه حقوق زن و مرد و حتی برخورد با منتقدان سیاسی مثل ستار بهشتی داشت که برایش حاشیه‌ساز شد.

از همین رو نیز در مصاحبه‌ای با «رویداد ۲۴» سعی کرده تا آن اظهارات را به نحوی تعدیل کند. مثلا می‌گوید «منظورم از بیان آن جمله محبت کردن به منتقدان بود نه اینکه با دوگونی برنج دهان منتقدان را ببندیم.» او همچنین گفته که «حکومت اسلامی قبول نمی‌کند خانم‌ها نیمه‌عریان به خیابان بیایند اما درباره نداشتن روسری با جریمه خودروها به خاطر برداشتن یا عقب رفتن روسری هم مخالفم و باید از کنار این مسائل بگذریم…. اگر روزی رییس‌جمهور شوم، تلاش می‌کنم برخوردهای سختگیرانه نسبت به حجاب را از بین ببرم. برخورد باید با کسی باشد که بخواهد عریان بیرون بیاید. حتی اگر گسی روسری خودش را کنار بگذارد، نباید با او برخورد کرد.»

این درحالی است که به باور تحلیلگران این رویه فایده‌ای ندارد. مثلا ناصر قوامی در مصاحبه‌ای با سایت «آزادی» می‌گوید: «مواضع علی مطهری درباره حجاب در این مدت مشخص است.» او همچنین می‌گوید: «استفاده ابزاری از موضوعی که اصلا در اختیار رییس‌جمهور نیست، برای جلب نظر مردم اخلاقی نیست. مساله حجاب دست نیروی انتظامی است که از رییس‌جمهور دستور نمی‌گیرد. مگر روحانی توانست در این زمینه تغییر ایجاد کند که مطهری بتواند!؟… بیان این حرف‌ها نوعی اغفال و کلک زدن به مردم است.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 185193
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا