تاکید وزیر صنعت بر حمایت ویژه از تولید صادرات‌محور

 به گزارش جهان صنعت نیوز: «علیرضا رزم‌حسینی» در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای تولید مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی در کشور، به نقش بسزای فعالان این صنعت در نخستین ماه های شیوع ویروس کرونا اشاره و از تلاش‌های انجام گرفته برای تامین به موقع نیاز مردم به اقلام شوینده و بهداشتی قدردانی کرد.

وی با اشاره به سیاست وزارت صنعت برای حمایت از تولید صادرات‌محور، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدهای تولید مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی به منظور صادرات محصول باکیفیت و مطابق استانداردهای جهانی به بازارهای هدف حمایت خواهد کرد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: وزارت صنعت در راستای تحقق شعار سال، ضمن احصای مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعت‌گران، راهکارهای اجرایی برای رفع این مشکلات را در حال تدوین دارد که به زودی نهایی خواهد شد.

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است.

پیشتر رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران به ایرنا گفت: کالاهای تولیدی این صنایع به وفور تولید شده و هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد.

«بختیار علم‌بیگی» افزود: ۲ تا ۲.۵ برابر نیاز و مصرف کشور، ظرفیت تولید در کالاهای صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی وجود دارد.

به گفته این مقام صنفی، در هفت ماهه پارسال برخی واحدهای تولیدی علاوه بر تامین نیاز بازار، موفق به صادرات محصولات خود به بازارهای هدف شده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 185418
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا