حناچی: نام دریافت کنندگان غیرقانونی واکسن جزو اسناد غیرقابل انتشار است

به گزارش جهان صنعت نیوز: پیروز حناچی، امروز یکشنبه با حضور در جلسه علنی شورای شهر، درباره تخلفات واکسیناسیون توضیح داد و گفت: لازم است نسبت به مشکلات پیش‌آمده توضیحاتی را ارائه دهم.


وی با بیان اینکه این موضوع از طریق یک سایتی که موضوعات انتقادی از شهرداری مطرح می‌کند، منتشر شد، گفت: در بررسی از مناطق مشخص شد که در برخی مناطق انحرافاتی در واکسیناسیون وجود داشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تحقیقاتی با محوریت حراست کل پیگیری کرده‌ایم ، افزود: بحث عمده روی منطقه ۶ بود که با مکاتبه شهردار منطقه با اداره بهداشت شمال غرب لیستی به ظرفیت ۳۲۵ نفر برای واکسیناسیون اعلام شده بود.

حناچی ادامه داد: از این تعداد ۱۹۸ نفر اقدام به دریافت واکسن کردند که اسامی آنها را از طریق حراست وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم.

شهردار تهران  با تفکیک تعداد  ۱۹۸ نفر ادامه داد: ۴۴ نفر پرسنل بازیافت،۱۰۰ نفر پاکبان، ۱۲ نفر کارمند ۱۳ نفر فاقد ارتباط استخدامی با شهرداری تهران با هویت مشخص، ۲ نفر راننده جرثقیل ، ۹ نفر راننده خودرو سرویس و ۱۷ نفر کارگر فضای سبز بودند.

وی با بیان اینکه، پنجشنبه ۹ اردیبهشت جلسه ای را  در شهرداری تشکیل و موضوع واکسیناسیون را در آن جلسه با جزئیات بررسی کردیم، گفت: تعدادی واکسن برای خط مقدم از جمله پرسنل پاکبان، پسماند و کارکنان بهشت زهرا که شامل مشاغل پرخطر مانند اعم از زن و مرد از طریق وزارت بهداشت تخصیص یافته بود که این سهمیه را هیچ یک از مدیران شهری ، تا رده ۴ مدیریتی تزریق انجام ندادند.

حناچی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق واکسن از این سهمیه کرده است که همان روز به همراه سه نفر از همکاران ذیربط در منطقه ۶ عزل شدند .

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در یکی از مناطق نیز مشخص شد توزیع سهمیه بر اساس پروتکل های مصوب نبوده است که در این منطقه نیز معاون خدمات شهری عزل شد. 

حناچی گفت:  دو رییس ناحیه نیز در مناطق ۷ و ۹ شهرداری تهران به به همین دلیل عزل شدند.

وی با بیان اینکه پروتکل ها را با دستورالعمل دقیق نداده بودیم، این موضوع را یک ایراد به کار شهرداری دانست و افزود: برای نمونه کسانی که در آسایشگاه کارگران حضور دارند ، پاکبانان هم شامل این موضوع می شوند و پروتکل توزیع سهمیه با دقت کامل مشخص نشده بود.

حناچی تاکید کرد پروتکل امروز اعلام و ابلاغ و تعیین تکلیف می شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی مدارک هویتی نداشت واکسن تزریق نمی‌شد، گفت: برخی افراد خودشان از زدن واکسن استنکاف می کردند و این در حالی بود که نمی توانستند این واکسن را برگردانند.

به گفته وی،  تلاش شد که از طریق رسانه ها و تلویزیون و تشکیل اتاق در کلاب ها در خصوص این موضوع به شهروندان اطلاع رسانی شود.

شهردار تهران با بیان اینکه به شفافیت اعتقاد داریم گفت: لیست دریافت کنندگان واکسن از دیروز در حال بارگذاری روی سایت شفاف است و بنا به توصیه وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی، نام افراد درج نشده اما کد ملی آنها اعلام شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه تاکنون چند نفر از خاطیان به تخلفات رفته اند، اعلام کرد: مقرر شده است لیست کسانی که خارج از نوبت واکسن زدند هم منتشر شود .

وی با بیان اینکه بنابر استعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا افشای نام دریافت کنندگان غیرقانونی واکسن جزو اسناد خصوصی است، اظهار داشت:  در جدول صرفاً به درج کد ملی آنها بسنده شده است.

وی، گزارشی از آخرین وضعیت حراست کل ارائه کرد و گفت: واکسیناسیون پرسنل شهرداری در سوم اسفندماه سال گذشته با مشارکت کارکنان بهشت زهرا به تعداد ۵۴۳ نفر آغاز شد.

حناچی گفت: در ادامه سازمان پسماند و مناطق ۲۲ گانه با معرفی پاکبانان ایرانی مشارکت کردند.

به گفته وی، از تعداد ۷ هزار و ۸۵۵ نفری که معرفی شدند تعداد ۲ هزار و ۷۲۵ نفر تاکنون یک دوز واکسن استرازنکا دریافت کردند.

وی تاکید کرد: در معرفی افراد توسط مناطق تخلفاتی صورت پذیرفته و بنابر استعلام به جز در منطقه ۶ تعداد ۲۰ نفر مغایر با دستورالعمل اعلامی واکسن دریافت کردند.

شهردار تهران گفت: این عدد و خطا کمتر از یک درصد است هرچند این مقدار نیز نباید وجود داشت.

وی یادآور شد از بیست نفری که مغایر با دستورالعمل واکسن دریافت کردند ۱۳ نفر مربوط به منطقه ۷ بوده اند.

حناچی افزود: در منطقه ۶ نیز عوامل کارگری پسماند، فضای سبز و رانندگان خودرو سرویس ۷۳ نفر بودند و ۲۵ نفر نیز فاقد رابطه استخدامی منطقه واکسن دریافت کرده‌اند.

وی، نبود نظارت مناسب در مراکز بهداشت را موجب ایجاد این حواشی عنوان کرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 186947
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا