«تسنیم» علیه عباس آخوندی!

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این خبرگزاری نوشته است: «پرونده‌ای که سوم آذرماه سال ۹۸ برای اتهامات اقتصادی محمدمهدی آخوندی، فرزند عباس آخوندی تشکیل شده بود، حالا با لیست ۲۵ متهم دیگر از جمله وزیر سابق شهرسازی به دادگاه ارسال شده است. خبری که ۹ روز بعد غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه آن را تایید کرد و علت این بازداشت را مسائل و موضوعات مالی اعلام کرد.»

این خبرگزاری همچنین نوشته است: «با گذشت حدود یک سال و نیم از تحقیقات این پرونده، در روزهای گذشته کیفرخواست ۱۶۷ صفحه‌ای این پرونده صادر و به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده تا در آنجا مورد رسیدگی قرار گیرد. براساس کیفرخواست، این پرونده ۲۶ متهم دارد که عباس آخوندی وزیر سابق شهرسازی نیز متهم ردیف بیستم آن است.»

خبرگزاری تسنیم، اتهام محمدمهدی آخوندی را مشارکت در ارتشاء شبکه‌ای به میزان ۴۲ میلیارد ریال و تحصیل مال نامشروع عنوان کرده است. همچنین مدعی شده که عباس آخوندی به پذیرش نفوذ پسرش و یکی دیگر از متهمان پرونده، متهم شده است.

پس از انتشار این خبر، عباس آخوندی که کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری است، در توضیحی مختصر در کانال تلگرامی خود نوشت: «از قدیم گفته‌اند که اغلب دزدان فریاد آی دزد سر می‌دهند. طرفه آن‌که هنوز هیچ مطلبی در این ارتباط به من ابلاغ نشده‌، لیکن، خبرنگار تسنیم مطلع شده‌ است. آن هم چند ساعت پس از اعلام لیست مرحله اول نامزدهای ریاست‌جمهوری توسط نهاد اجماع‌ساز. در این باره در هر صورت به‌تفصیل توضیح خواهم داد.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 187100
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا