پرونده گران‌فروشان بازار مسکن روی میز دستگاه قضا

جهان صنعت نیوز| محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و نقش دلال بازی ها در بروز تلاطمات در این بازار، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی دلالان و سودجویان  به راحتی در بازار مسکن فعال بوده و هیچ نظارت و کنترلی در این عرصه صورت نمی گیرد.

لزوم ورود دستگاه قضا به پرونده افزایش قیمت مسکن/ قوه قضائیه با سودجویان بازار مسکن برخورد کند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ورود دستگاه قضا به پرونده افزایش قیمت مسکن تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف مدعی العموم پشتیبانی از حقوق عامه جامعه است، حال در شرایط کنونی عملا شاهد هستیم که بسیاری از مستأجران به دلیل افزایش قیمت مسکن، توان اجاره خانه را ندارند و همچنین جوانان و زوجین خرید مسکن را دور از انتظار می بینند.

قوه قضائیه باید به شدت با دلالان بازار مسکن برخورد کند

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید به شدت با دلالان بازار مسکن برخورد کند تا آن ها دیگر به فکر سودجویی از این حوزه نیفتند، زیرا اقدامات دلالان موجب بر هم خوردن و تشویش افکار عمومی جامعه و تشدید تلاطمات بازار می شود.

قیمت کنونی بازار مسکن کاملا کاذب و غیرواقعی است

پورمختار با اعلام اینکه قیمت کنونی بازار مسکن کاملا کاذب و غیرواقعی است، گفت: در شرایط کنونی این موضوع مطرح می شود که عده ای به صورت عمدی زمینه را برای بروز تلاطم در بازار مسکن فراهم می کنند.

ورود قوه قضائیه به کنترل بازار مسکن مغایر با مالکیت شخصی مالکان نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به موضوعات مطروحه درباره مغایرت ورود دستگاه قضا به حوزه مسکن با موضوع مالکیت شخصی مالکان، گفت: قطعا ورود قوه قضائیه به کنترل بازار مسکن و برخورد با سودجویان مغایر با موضوع مالکیت شخصی نیست، زیرا بازاری مانند بازار مسکن کاملا با حقوق عامه مرتبط است.

وی گفت: مالکیت شخصی به این معنا است که مالکان می توانند ملک خود را بفروشند یا نگه دارند، اما در زمان فروش، اگر به دنبال سودجویی نجومی باشد، می توان از طریق مدعی العموم با آن ها برخورد کرد.

قوه قضائیه با مدیران بازار مسکن به دلیل سوء مدیریت برخورد کند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قوه قضائیه باید با مدیران و متولیان حوزه مسکن برخورد جدی داشته باشد، گفت: در شرایط کنونی سوء مدیریت مسئولان حوزه مسکن در کنترل بازار کاملا مشهود است و آن ها متأسفانه وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند

پیشنهاد ویژه
شناسه : 18846
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا