شمس الدین حسینی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سید شمس الدین حسینی وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

در آخرین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ر یاست جمهوری دقایقی قبل سید شمس الدین حسینی وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و نماینده مجلس وارد ستاد انتخابات شد و برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

دکتر شمس الدین حسینی نماینده مجلس و وزیر اسبق اقتصاد با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.حسینی در سال ۱۳۴۶ در تنکابن متولد شد.

با پایان یافتن دوران دبیرستان و با شرکت در کنکور تخصصی اقتصاد وی با کسب رتبه ی ۱۹۳ کشوری به دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برای تحصیل در مقطع کارشناسی ورود پیدا کرد و پس از پایان دوران کارشناسی در سال ۱۳۶۸، با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و کسب رتبه ۴ وارد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران شد.

او پس از آن برای تحصیل در مقطع دکترای اقتصاد بخش‌عمومی و بین‌الملل وارد دانشگاه علوم و تحقیقات شد و در سال ۱۳۸۱ مدرک دکترای خود را از این دانشگاه اخذ کرد.

دکتر حسینی در کنار تحصیل در همه ی ادوار دولت‌های پس از جنگ تحمیلی عهده دار سمت‌های اجرایی سطوح کلان ملی بوده است.

از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ اوعهده دار سمت های اجرایی از جمله عضو هیأت رئیسه سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل حوزه ریاست، بین‌الملل و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، مدیرکل مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی، معاون وزیر در وزارت رفاه و دبیر طرح تحول اقتصادی کشور بود.

در سال ۱۳۸۷ وی برای تصدی جایگاه وزارت امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب حداکثر رأی اعتماد که تا پیش از آن برای تصدی پست وزارت امور اقتصادی و دارایی سابقه نداشت، از سوی مجلس به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی پذیرفته شد

دکتر حسینی در خرداد ۱۳۹۹ به عنوان نماینده حوزه تنکابن، رامسر و عباس آباد به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

اوهم اکنون رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، رئیس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه است.

علاوه بر این، او عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر این دانشگاه، در سایر دانشگاه های برجسته تهران به تدریس و تربیت دانشجویان دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز اشتغال دارد؛ وی همچنین رئیس گروه اقتصاد دفاع دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و رئیس انجمن علمی اقتصاد دفاع هم هست و بیش از یکصد مقاله و کتاب را تالیف کرده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 189665
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا