افزایش سرمایه شرکت مس موجب تقویت طرح‌های توسعه می‌شود

جهان صنعت نیوز|  مجید هاتف وحید مشاور حوزه معاونت مالی و اقتصادی شرکت مس با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که در ارتباط با تأمین مالی راه‌های مختلفی وجود دارد گفت: یکی از این راه‌ها افزایش سرمایه است و افزایش سرمایه اخیر شرکت مس در مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۸ آذرماه امسال ازاین‌جهت حائز اهمیت است که باعث می‌شود شرکت مس ۱۸۰۰میلیارد تومان از منابع نقدی‌اش را حفظ کند و از آن برای سرعت بخشیدن به انجام پروژه‌های توسعه‌ای استفاده کند.

وی افزود: علاوه بر این، افزایش سرمایه برای سهامداران هم جذابیت دارد چراکه به سهامداران سود سهمی تعلق می‌گیرد. بنابراین افزایش سرمایه یک رخداد مبارکی است که هم سهامداران از آن نفع می‌برند و هم شرکت از آن منتفع می‌شود.هاتف وحید تأکید کرد: شرکت مس باید از این افزایش سرمایه نهایت استفاده را ببرد؛ چراکه سال ۹۸ سال سختی برای اقتصاد کشور ازنظر تأمین مالی است و باید به دنبال راه‌های گوناگونی برای افزایش سرمایه باشیم.
به گفته مشاور حوزه معاونت مالی و اقتصادی شرکت مس تأمین مالی از محل اوراق صکوک، بازار پول و صندوق‌های فایند از دیگر راه‌های تأمین مالی برای شرکت مس است که این‌ راه‌ها هم‌اکنون در دست بررسی و اقدام است.

اقتصاد کلان
شناسه : 19030
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا