توجه به زیرساخت‌ها از اولویت‌های مهم مدیریت جدید

به گزارش جهان صنعت نیوز: به گفته مدیرعامل منطقه آزاد کیش فوریت کار ایجاب می‌کند که موارد فوق به صورت برنامه بلندمدت در دستور کار قرار نگیرد بلکه در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت به آنها پرداخته شود. آهنگران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر در جزیره کیش سکنی دارند، گفت: همین مساله نوسازی و بازسازی زیرساخت‌ها را الزامی می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه فراهم کردن زیرساخت‌ها نیز برخی موارد باید در اولویت قرار گیرد تصریح کرد: در حال حاضر بحث اینترنت جزیره مساله بسیار مهمی است چرا که از کیش به عنوان شهر هوشمند یاد شده و از تمام ظرفیت‌ها نیز برخوردار است، بنابراین لازم است جدیدترین تکنولوژی‌های مربوط به اینترنت را در جزیره داشته باشیم اما در حال حاضر با شرایط مطلوب فاصله خیلی زیادی داریم.

آهنگران اضافه کرد: با وزارت ارتباطات رایزنی‌های خوبی در این زمینه انجام دادیم و قرار است در سفری که وزیر ارتباطات به کیش خواهد داشت، با حسن نظر و مساعدت بخشی از این مشکلات را حل کند.مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در این منطقه باید رونق اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی به صورت موازی انجام شود، گفت: محیط زیست یکی از مقوله‌هایی است که ما به آن توجه خاص داریم و متاسفانه شکنندگی محیط زیست جزیره راهی جز اینکه به ضوابط زیست‌محیطی با دقت پایبند باشیم باقی نگذاشته است.

آهنگران با اشاره به بحث انباشت زباله‌های کیش گفت: انباشت زباله‌ها محیط‌زیست جزیره را تهدید می‌کند و برنامه ما این است که از تکنولوژی‌های جدید برای زباله سوزی و دفع زباله‌ها استفاده کنیم ضمن اینکه متاسفانه حتی پساب زباله‌ها نیز علاوه بر اینکه فضای سبز جزیره را دچار مشکل می‌کند، سواحل کیش را نیز با مشکل مواجه کرده است.وی با بیان اینکه کارهای مقدماتی در حوزه فراهم آوردن زیرساخت‌های جزیره انجام شده، گفت: با دستگاه‌های دولتی هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم به عنوان مثال امیدواریم تا پایان دولت طرح توسعه فرودگاه کیش اجرایی شود و در صورتی که این اتفاق بیفتد می‌توانیم تا شش میلیون مسافر را در سال پذیرش کنیم.

آهنگران با اشاره به اینکه وزارت نیرو علاوه بر به دست گرفتن مسوولیت شبکه توزیع برق در کیش، در حوزه برق جزیره نیز باید به وظیفه حاکمیتی خود عمل کند، گفت: این وزارتخانه باید طرح مطالعاتی اتصال برق جزیره به شبکه سراسری را به اتمام برساند و عملیات اجرایی آن را شروع کند ضمن اینکه با همت دولت به زودی لوله گاز به جزیره می‌رسد و ما باید درباره نحوه توزیع آن تصمیم‌گیری کنیم. شاید بهتر باشد که گاز به نیروگاه‌ها منتقل شود و سوخت جزیره صرفا از طریق برق تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع کیش از جزیره به عنوان شهر بدون کربن یاد شده است، گفت: توسعه گردشگری در جزیره از اولویت‌های مهم ما است.
آهنگران اضافه کرد: به همین جهت ما مباحث مربوط به محیط زیست را دنبال می‌کنیم تا به سمت شهر بدون کربن حرکت کنیم و از مزایای گردشگری که اقتصادی بی ضرر است، بهره‌مند شویم ضمن اینکه تحقق شهر بدون کربن ما را به حذف سوخت فسیلی فرامی‌خواند و همچنین تبدیل خودروها به خودروهای هیبریدی و برقی.

آهنگران ادامه داد: دولت باید به کیش توجه خاص داشته باشد و اجازه دهد واردات این نوع خودروها به جزیره مجاز شود.

وی با اشاره به اینکه کاربری غالب جزیره کیش گردشگری است، گفت: ۵۵ درصد جزیره به بحث گردشگری اختصاص دارد.آهنگران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تراز تجاری کیش مثبت است، گفت: در حال حاضر ما از جزیره به سرزمین اصلی وارداتی نداریم و تجارت‌ها بیشتر در حد سوغاتی است. به عبارت دیگر در حال حاضر کمتر گردشگری داریم که برای خرید به جزیره کیش سفر کند. ضمن اینکه واردات از سرزمین اصلی به جزیره نیز بیشتر مواد اولیه، ماشین‌آلات و همچنین بخشی دیگر از کالاهای مصرفی است. جالب است گفته شود که کالای همراه مسافر کمتر از یک‌صد میلیون دلار است.

وی درباره صادرات از جزیره به خارج از کشور نیز گفت: برخی محصولات تولیدی در جزیره به خارج از کشور صادر می‌شود که همانندساز بافت‌های انسانی و تولیدات مدیفارم کیش، از جمله این محصولات است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 191616
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا