خوراک دام و طیور وارد شده با ارز دولتی از بازار سیاه سر درآورده است

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد بهرو روز یکشنبه دوم خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین عاملی که تولید و اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده، مسئله چگونگی تخصیص ارز یارانه‌ای و بازگشت ارزهای صادراتی است، اظهار کرد: انتظار ما این بود که تکلیف ارز یارانه‌ای توسط مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

 وی با اشاره به اینکه ارز یارانه‌ای فسادزا بوده و موجب توقف تولید و باز ایستادن چرخ‌های اقتصاد است، افزود: عواید این ارز هیچگاه نصیب تولیدکنندگان واقعی و از آن طرف مردم نشده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: ارز یارانه‌ای به جز رانت، فساد و ایجاد مواهب و ثروت‌های افسانه‌ای برای یکسری افراد خاص نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه امید است که تکلیف ارز یارانه‌ای امسال در مجلس مشخص شود، عنوان کرد: مشکلات اخیر در زمینه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در جامعه به این دلیل بروز پیدا کرد که نهاده‌های این بخش با ارز یارانه‌ای به دست تولید کننده نرسیده است.

بهرو گفت: متاسفانه نهاده‌های دام و طیوری که با ارز یارانه‌ای وارد کشور شده بود در بازار سیاه به چند برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده رسیده است.

وی بیان کرد: حذف ارز یارانه‌ای به یقین سبب حذف قاچاق، رانت، فساد و سوء استفاده افراد سودجو از بخش‌های اقتصادی است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 191650
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا