مشکل وام کرونایی شرکتیهای ریلی مسافری حل شد
به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی ظهر امروز در «مراسم گرامیداشت روز ملی بهرهوری در راهآهن» با بیان اینکه دغدغه بهبود و تحول در راهآهن در شکل و قالب مرکز جهادی پیشرفت انعکاس یافته است، گفت: برخی، اقدامات راهآهن را نمایشی ارزیابی میکنند درحالیکه این اقدامات نمایشی نیست.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی مدیران سابق راهآهن که سالها این شرکت را در رکود نگه داشته و راهآهن را معطل یک پیچ ساده و بعضاً کرده بودند، حق ندارند درباره بهرهوری در راهآهن صحبت کنند.
اسلامی با بیان اینکه نوسازی ناوگان ریلی امسال نیز ادامه دارد، گفت: همه این ناوگان اعم از مسافری، باری و لوکوموتیو تولید داخل بوده و امسال ۱۵۰۰ ناوگان جدید به شبکه اضافه میشود. اگر منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز تخصیص داده شود، ناوگان وارد شده به شبکه افزایش خواهد یافت. در مجموع دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، تعداد هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی جدید به شبکه ریلی افزوده خواهد شد.
وی درباره سانحه دیروز قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: برخی رسانهها به اشتباه اعلام کردند که «تونل ریزش کرده» درحالیکه ریزش تونل نبوده و یک صخره بزرگ سقوط کرده است. همچنین هیچ انفجاری نداشتهایم و کارشناسان در حال بررسی هستند که علت زمینشناختی سقوط این صخره را دریابند.
وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیلات کرونایی شرکتهای ریلی مسافری گفت: این تسهیلات به قوت خود باقی است و شرکتهای ریلی باید تضامین خود را به بانک میدادند اما به دلیل نوع مالکیت واگنها، برخی شرکتهای ریلی از جمله رجا، امکان ضمانت واگن را نداشتند که اخیراً این مشکل برطرف شده است.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکنلینک کوتاه :