مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش جهان صنعت نیوز: کیخسرو چنگلوایی گفت: در سال زراعی جاری در سطح ۱۵ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی مبارزه با آفت ملخ صحرایی صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون هیچ آسیبی به محصولات کشاورزان وارد نشده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان تیرماه احتمال هجوم دسته‌های جدید ملخ صحرایی وجود دارد و ممکن است با چندین برابر وضعیت فعلی مواجه شویم.

وی گفت: البته تمام پیش‌بینی‌های لازم برای مبارزه با این آفت صورت گرفته و تدارکات لازم انجام شده از جمله اینکه سم به اندازه کافی از فائو همچنین کشور هندوستان خریداری شده، همچنین کمک‌های خارجه نیز برای انجام این مبارزه از فائو دریافت شده و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: در سال زراعی ۹۷ که هجوم ملخ‌های صحرایی آغاز شد، در سطح ۷۵۰ هزار هکتار مبارزه صورت گرفت در سال زراعی ۹۸ این سطح به ۴۱۵ هزار هکتار رسید، در سال ۹۹ نیز در حدود همین سطح مبارزه انجام شد که اگر این مبارزات صورت نمی‌گرفت روزانه این آفت ۱۱.۵ میلیارد تومان تنها به تولید گندم کشور آسیب وارد می‌کرد.

چنگلوایی گفت: تاکنون بابت هجوم این آفت هیچ آسیبی به محصولات زراعی و باغی وارد نشده و به کشاورزان قول می‌دهیم که از این پس نیز با تدابیر اندیشیده شده به محصولاتشان خسارتی وارد نمی‌شود.

روند افزایشی آفت سن در گندم‌زارها

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ تاکنون با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آفت سن گندم مبارزه شده و این در حالی است که سال گذشته در مدت زمان مشابه این آفت در ۷۶۰ هزار هکتار از گندم زارها وجود داشت و این بیانگر روند افزایشی در هجوم سن گندم به گندم زارهاست.

وی افزود: اخیراً نامه‌ای هم به انجمن تولیدکنندگان سموم کشور داده‌ایم و خواستار آن شدیم که به ما اعلام کنند ظرفیت تولید چه آفت‌کش‌هایی در داخل کشور وجود دارد که واردات آن‌ها را ممنوع کنیم و نیاز را با تولید داخلی برطرف کنیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 193233
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا