ضرورت استرداد ارز دولتی از سوی تولیدکنندگان نااهل

جهان صنعت نیوز| حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی عملکرد تولیدکنندگان و واردکنندگان در دریافت ارز دولتی، گفت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته بدون برنامه‌ریزی صورت گرفت چراکه سیستمی که بتواند دلار دولتی را از مرحله ثبت سفارش تا رسیدن به دست مصرف کننده واقعی ردیابی کند، تعریف نشد به همین دلیل ارز دولتی تخصیص داده شد اما به دست مصرف کننده واقعی نرسید.

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمامی شرایط برخی افراد به دنبال استفاده شخصی از موقعیت‌های پیش آمده هستند، افزود: مادامی‌که ما سیستمی برای ردیابی ارز دولتی از ابتدا تا انتها، نداشته باشیم نمی توانیم ارز دولتی را به مصرف کننده واقعی برسانیم.

وی اظهار کرد: اگرچه اخیراً کنترل‌ها برای تخصیص ارز دولتی جدی‌تر شده است اما باید مکانیزمی جامع ارز دولتی را از زنجیره واردات تا توزیع ردیابی کند تا از سوء استفاده جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: حمایت از مصرف کننده اصلی باید مستقیم صورت گیرد در غیر این صورت نمی‌توان کالاهای اساسی را با قیمت های مناسب به مصرف کننده واقعی برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات و قوه قضاییه باید با واردکنندگان و تولیدکنندگان که ارز دولتی دریافت کردند اما از آن برای واردات کالا استفاده نکردند یا کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کردند و با نرخ آزاد به فروش رساندند برخورد جدی کند.

اقتصاد کلان
شناسه : 19416
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا