تاثیر مثبت عرضه کالاها در بورس کالا بر شرایط سهام شرکت‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز: از پایگاه خبری بورس کالا، «محمدعلی دهقان‌دهنوی» با اشاره به افزایش تنوع عرضه محصولات در بورس کالای ایران در ماه‌های اخیر اظهار داشت: شرکت‌های بورسی که محصولاتشان را در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند، در واقع بستری رقابتی را برای فروش محصولات خود انتخاب کرده‌اند که این موضوع در رشد بازدهی شرکت‌ها و به دنبال آن بهبود شرایط سهام شرکت ها اثر مثبتی خواهد داشت. 

وی به مزایای عرضه محصولات شرکت‌ها در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: براساس قانون، شرکت‌هایی که بتوانند محصولات خود را از طریق سازوکار بورس کالا عرضه کنند، کالای آن شرکت‌ها از شمول قیمت‌گذاری و برخی دیگر از مداخلات خارج خواهد شد.

دهقان‌دهنوی گفت: در بورس کالا، فضایی رقابتی و آزاد برای شرکت‌ها فراهم می‌شود و در این بستر، قیمتی مناسب‌تر برای محصولات شرکت‌ها کشف می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به عرضه محصولات معدنی و سیمان در بورس کالا و تاثیر آن بر سهام این شرکت‌ها در بورس اشاره و تاکید کرد: هر کالایی که بتواند وارد بورس کالا شود دیگر قیمت‌گذاری دستوری بر روی آن معنایی ندارد.

 پیشتر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام‌کرد: بورس کالای ایران در ماهیت خود یک پلتفرم معاملات است و این بستر معاملات، تعیین‌کننده قیمت نیست، بلکه مکانی را فراهم کرده که قیمت‌ها براساس عرضه و تفاضا کشف شود؛ بنابراین هرگونه اعمال دستوری قیمت در بورس کالای ایران به معنی انحراف قیمت و ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه

شناسه : 194852
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا