جنجال کاندیداتوری دختر سردار

به گزارش جهان صنعت نیوز: از آنجا که معمولا و طبق تجربه ادوار گذشته برنده این انتخابات نیز همان جریانی است که کرسی ریاست‌جمهوری را تصاحب می‌کند، اصولگرایان به عقب راندن رقیب بسیار امیدوارند و تصور نمی‌کنند که ارائه دو لیست مجزا از سوی شورای وحدت و شورای ائتلاف چندان مشکل‌ساز شود. در واقع این کارزار را درون جریانی پنداشته و سرگرم رقابت‌های خود هستند.

همزمان با کلید خوردن و جدی شدن این رقابت‌ها اما شاهد حواشی و جنجال‌هایی نیز هستیم. مثلا همین نامزد شدن نرجس سلیمانی دختر سردار شهید سلیمانی که در روزهای گذشته کلی هیاهو به راه انداخته است. برخی معتقدند که هدف از قراردادن او در این فهرست نیز همین بوده و شورای ائتلافی‌ها کوشیده‌اند با قرار دادن او در مرکز توجه‌ها، حواس مردم را از سایر نامزدها پرت کنند!

هدف این گزارش البته اثبات درستی یا نادرستی این تحلیل نیست. حرف از حواشی و اختلاف‌نظرهایی است که در میان جبهه اصولگرایی پیرامون کاندیداتوری نرجس سلیمانی ایجاد شده است. این طور که به نظر می‌رسد این موضوع موافقان زیادی ندارد و حتی اعضای خانواده سلیمانی نیز با نرجس خانم و این تصمیم او مخالف هستند.

شاهد آنکه سهراب سلیمانی برادر شهید قاسم در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «عزیز برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می‌پنداشتند ولی غافل از اینکه شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. انشاءالله خداوند حافظ آبرویت خواهد بود. برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می‌خواهم تلاش کردم اما موفق نشدم.»

فاطمه سلیمانی دختر دیگر سردار نیز از تصمیم خواهرش برای حضور در شورای شهر انتقاد کرد و نوشت: «صفحه‌ام رنگ خون است. خون مظلوم شهید باباجانم. ما شرمنده شماییم. شما به ما همیشه یاد دادید که هیچ‌وقت دنبال صندلی نباشیم چون صندلیه خودت میدان جنگ بود. تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته می‌شد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما رو نمی‌بخشید؛ هر کس در این راه وارد شود نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»

واکنش‌ها اما به اینجا ختم نشد و اصولگرایان دیگری نیز در فضای مجازی به این موضوع انتقاد کرده و از دخترسردار خواستند که تجدیدنظر کند. مثلا علی‌اکبر رائفی‌پور سخنران معروف اصولگرا در صفحه توئیتر خود نوشت: «خواهر بزرگوارم سرکار خانم نرجس سلیمانی از حضرتعالی درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر خبر انصراف خود از کاندیداتوری در شورای شهر را به اطلاع مردم شریف ایران برسانید.»

مهدی عرفاتی مدیرمسوول روزنامه جام‌جم نیز در توئیتی نوشت: «نامزد شدن خانم نرجس سلیمانی در انتخابات حق بدیهی و طبیعی اوست، اما برای دختر حاج‌قاسم نه! با مشی و مرام سردار نمی‌خواند. حاج‌قاسم عزیز خیلی از همین حقوق بدیهی را بر خود حرام کرد و به‌خاطر همین مراقبه‌ها محبوب قلوب مردم شد. انشاءالله خانم سلیمانی منصرف شوند.»

برخی نیز در انتقاد از امر به بی‌تجربه و بی‌سابه بودن دختر سردار اشاره کردند. مثلا وحید اشتری که از چهره‌های مطرح اصولگرا در فضای مجازی است، نوشت: «جسارتا کسی می‌داند نفر بیستم لیست شورای ائتلاف اصولگرایان برای شورای شهر، دختر محترم حاج‌قاسم سلیمانی رزومه قبلی فعالیت‌ها و عملکردش چیست؟»

گفتنی است، کاندیداتوری نرجس سلیمانی صرفا از سوی اصولگرایان نقد نشد و در روزهای گذشته سوژه خیلی از استوری‌ها و توئیت‌ها بوده است. مثلا سید عباس صالحی وزیر ارشاد، تصویری از استوری فاطمه سلیمانی را منتشر کرد و نوشت: «چقدر از این پست دلشادم. بگذارید یک سرباز برای این ملت بماند.»

ناگفته نماند که این اقدام نرجس سلیمانی هوادارانی نیز داشت. مثلا عبدالرضا داوری فعال سیاسی نوشت: «والله اصل و نسب و خاندان مهم است، والله اینکه سر کدام سفره بزرگ شده‌ای مهم است. تفکرات چپ زده و نفوذی، چهل سال است به بهانه اشرافیت‌ستیزی، خاندان‌های بزرگ ایران که موتور توسعه جامعه ایرانی هستند را به لجن می‌کشند. به خانم نرجس سلیمانی که سر سفره حاج‌قاسم رشد کرده حتما رای می‌دهم.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی

شناسه : 195824
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا