هزینه سنگین عدم مشارکت قالیباف در انتخابات برای اصولگرایان

به گزارش جهان صنعت نیوز: اگرچه پیش از این اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم با رد صلاحیت گسترده در واقع اول به شورای نگهبان و سپس به عدم مشارکت بالای مردم و در نهایت به اصولگرایان باختند و بهارستان را واگذار کردند، اما حالا به واسطه چندپاره شدن بدنه اجتماعی آنها و عدم استقبال مردم از لیست جمهور در شورای شهر، علاوه بر واگذار کردن کرسی پاستور به دلیل نداشتن رقیب جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شورای شهر را نیز به رقیب واگذار کردند.

 یعنی حالا در کنار مجلس تمام اصولگرا، شورای شهر تمام اصولگرای پایتخت و رییس‌جمهوری اصولگرا را پیش‌رو داریم و به عبارتی حاکمیت یکدست شده است. رویایی که برای برخی تا پیش از این قابل تصور و باور نبود اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا این امر محقق شود.

اگرچه حذف یک جریان فکری از عرصه سیاست و یکدستی در حاکمیت چندان خوشایند نیست و به منزله نادیده گرفته شدن بخش اعظمی از تفکر و سلیقه جامعه است، اما از این منظر که این یکدستی شاید موجب شود تا دیگر کسی چوب لای چرخ دیگری نگذارد و مانع از تحرک دولت و مجلس یا پارلمان شهری نشود و در اصل به معیشت و حیات مردم آسیب جدی نزند، قابل توجه است. یعنی دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که می‌خواستیم و نگذاشتند!

اما از طرفی هم نباید فراموش کرد که لیست ائتلافی اصولگرایان تهران همان لیست قالیباف است. به نظر می‌رسد عدم حضور قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری هزینه سنگینی برای اصولگرایان در پی داشته است، چرا که از طرفی ریاست چهارساله‌اش بر مجلس را تضمین کرده و از طرف دیگر احتمالا ۲۱ کرسی شورای شهر پایتخت را به عنوان سهم‌خواهی از قدرت به دست آورده است.

گفتنی است، بنابر اعلام عیسی فرهادی فرماندار تهران شمارش آرای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش با توجه به تعداد نفرات کاندیداها و همچنین تعیین ۲۱ نفر از نمایندگان مردم تهران در پارلمان محلی، زمانبر خواهد بود و بنا بر اعلام او تا صبح روز دوشنبه، اسامی کاندیداهای راه‌یافته به ششمین دوره شورای شهر تهران به طور قطعی اعلام خواهد شد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 197724
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا