وین در اغما و آسودگی عجیب

به گزارش جهان صنعت نیوز: این واقعیت تلخ و این ساده‌انگاری و تقلیل‌گرایی درباره پیامدهای تحریم و راهبردهای تازه در گفت‌وگوهای وین بر سر حذف تحریم‌ها و قبول برخی تعهدات از سوی ایران این نشست‌ها را به محاق برده است. ادامه این وضعیت و به درازا کشیده شدن گفت‌وگوها و یا رها شدن آن به معنای این است که مقام‌های تصمیم‌گیرنده ایران هیچ نگرانی درباره کسب‌وکار شهروندان ندارند.

مقام‌های ایرانی شاید با این تصور است که باور دارند شهروندان هنوز تاب‌آوری دارند و می‌توانند به روزهای بدتر از این نیز برسند و چیزی نگویند. البته اطلاعات در اختیار این مدیران بسیار بیشتر از شهروندان عادی است اما آنچه در سطح جامعه دیده می‌شود این است که این میزان آسودگی نزد ایرانیان دیده نمی‌شود و نگرانی آنها از ادامه این وضعیت واقعی است. ایرانیان از سویی این آرامش خیال برخی مقام‌ها را می‌بینند و از سوی دیگر هشدارهایی که همین منتقدان درباره اقتصاد در حال تحویل به رییسی بر زبان می‌آورند تناقض دارد.

یادمان باشد این روزها روند فزاینده شتاب در نرخ تورم و هشدارهایی که برخی از مدیران از جمله معاون رفاه وزارت تعاون می‌گوید بسیاری را خشمگین کرده است. برخی بیراهه‌روی‌ها بر این پایه که دولت فعلی نمی‌تواند راه تورم را ببندد و بلد نیست شغل درست کند و در تخصیص منابع ناکارآمد است و دولت بعدی که بیاید همه چیز درست می‌شود شاید بیشتر از سایر ابعاد مردم را نگران کرده است. واقعیت‌ها را باور کنیم و از کنار آنها با بی‌تفاوتی و غرور عبور نکنیم و یادمان باشد که آقای رییسی بیشتر از آقای روحانی ندارد و وزیرانی که او می‌آورد از مدیران فعلی ورزیده‌تر نیستند.

از سوی دیگر باید بپذیریم تاب‌آوری شهروندان ایرانی که حالا یک دهه سختی و رنج را بر خویشتن تحمیل کرده و به امید روزهای بهتر مدارا می‌کنند ابدی و بی‌انتها نیست. این حرف خود اصولگرایان است که می‌گویند دلیل عدم مشارکت شمار قابل اعتنایی از شهروندان و انتخاب رییس‌جمهوری با آرای پایین نسبت به کل واجدان شرایط به دلیل مسائل اقتصادی بوده است. باور کنید در یک چشم برهم زدن و آمدن یکی به جای دیگری تا روزی که اقتصاد ایران در محاصره است کاری را پیش نمی‌برد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 199299
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا