کاهش مصرف در چهار روز برگزاری کنکور تامین برق را ممکن می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «غلامعلی رخشانی مهر» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مصرف برق اکنون در استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، خراسان، آذربایجان، کردستان، مازندران، گلستان، قزوین و تهران به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: این استان‌ها در حال عبور از سقف تعیین شده مصرف برق برای هر استان هستند و در تعدادی از این استان‌ها از سقف تعیین شده عبور کرده‌اند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان ساخت: استان‌های مذکور اگر نسبت به رعایت جدی مصرف همکاری نکنند احتمالا با خاموشی روبرو خواهند شد.

رخشانی مهر گفت: این وضعیت درحالی است که از امروز آزمون سراسری کنکور آغاز شده و این آزمون در روزهای آینده و تا شنبه هفته بعد ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط که فرزندان‌مان درحال تلاش برای کسب موفقیت در این آزمون هستند بروز خاموشی آسیب زا خواهد بودو براین اساس به همه مردم توصیه می‌شود تانهایت دقت در مصرف برق را داشته باشند تا مانع از بروز خاموشی شوند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر استفاده از دورکندکولرهای آبی، خاموش کردن کولرهای اضافه، تنظیم درجه وسایل سرمایشی بر روی دمای آسایش، خاموش کردن لامپ‌های اضافه را راهکارهای ساده‌ای دانست که با رعایت آنها امکان تامین برق برای همه گان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه استان ها در وضعیت قرمز یا زرد مصرف هستند به جز چند استان محدود که آنها هم باید به شدت مراقبت کنند، گفت: همه شرکت‌ها باید به برنامه های ابلاغی مقید باشند تا دچار قطعی برق نشویم. اگر ما در صنعت برق به تعهدمان عمل نکنیم دچار محدودیت بیشتری خواهیم شد. 

همزمان با آغاز کنکور سراسری در کشور از روز چهارشنبه ۹ تیرماه، ۱۱ کشور  قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات متحده عربی، آلمان، کویت و عمان این آزمون را برای متقاضیان برگزار می کنند.

نتیجه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ دهه نخست مرداد ماه منتشر می شود. این آزمون یک میلیون و ۹۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 199969
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا