درخواست فولادسازان از وزیر صنعت برای پایان دادن به تعطیلی برقی صنعت فولاد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد در واکنش به اعمال محدودیت‌های اخیر توانیر در شرایط کمبود برق با ارسال نامه ای به علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: محدودیت‌های اخیر موجب تعطیلی کارخانجات فولاد شده و اثرات نامطلوب بر تنظیم بازار داخلی محصولات فولادی دارد و باعث اخلال در روند صادرات و ارزآوری می شود.

در حالی که شرکت های فولادی که به تعطیلی اجباری مکلف شده اند از هیچ حمایتی برای جبران هزینه های مالی، بیمه ای و کارگری برخوردار نمی شوند.

با توجه به تفاوت فاحش میان مصرف برق در حلقه های مختلف زنجیره، ضرورت دارد با بازنگری فوری در ابلاغیه اخیر، حداقل امکان فعالیت و تولید برخی خطوط فراهم شود.

میزان مصرف برق زنجیره فولاد صرفاً در حلقه ذوب و فولادسازی بیشتر از سایر صنایع می باشد و سایر حلقه های زنجیره فولاد مصرفی مشابه سایر صنایعی دارند که در حال حاضر مجاز به فعالیت هستند.

بر این اساس و به منظور مدیریت تولید و بازار داخلی و صادراتی زنجیره فولاد در شرایط بحرانی فعلی ناشی از کمبود برق( ۳ هفته اعلامی )، پیشنهاد می گردد:

۱- حلقه های مختلف زنجیره فولاد (به جز ذوب و فولادسازی) مشابه سایر صنایع از جمله کاشی و سرامیک، آلومینیوم و …) امکان فعالیت و تولید داشته باشند.

۲- کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولادسازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید کنند.

ضمناً این انجمن آمادگی دارد در راستای تامین منافع ملی و کمک به پایداری شبکه برق کشور و با همکاری واحدهای تولیدی، به جای دستور تعطیلی به کلیه کارخانجات زنجیره فولاد، کاهش برق مصرفی مورد انتظار از صنعت فولاد در هفته های آتی را برنامه ریزی و مدیریت کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 202321
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا