استان گلستان منابع آبی خود را از دست داده است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حمیدرضا کشفی در جلسه تنش آبی استان گلستان با اشاره به توزیع آب شبکه آبرسانی در وضعیت فعلی اظهار داشت: متأسفانه واقعیت این است که استان گلستان منابع آبی خود را از دست داده و به لحاظ مسائل آبی روند توسعه استان هم روند خوبی نبوده است.

وی اضافه کرد: امسال اعتبارات مناسبی در بخش تأمین آب شهرهای استان به‌خصوص مرکز استان در بودجه دیده شده که امیدواریم شاهد تکمیل برخی از مسائل کمبود آب استان بخصوص در زمینه تجهیز و راه اندازی چاه‌های محفوره و تکمیل مخزن ذخیره از سوی شرکت آب منطقه‌ای باشیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه افزود: مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای سعی کنند کارها را با اولویت در طرح‌های مهم انجام دهند.

کشفی افزود: در صورت عدم توجه به منابع آب و جلوگیری از برداشت بی‌رویه آن شرایط مناسبی در پیش رو نخواهیم داشت.

در ادامه این جلسه «بهزاد هرمزی»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت: نکته مهمی که بارها مورد تاکید است علاوه بر موارد تأمین منابع آبی، ضرورت بازسازی و اصلاح شبکه‌های توزیع آب شهر است.

وی تصریح کرد: در شهرهای استان ۱۰۱۷ کیلومتر شبکه‌های فرسوده داریم که بایستی اعتبارات لازم جهت تعویض فوری آنها تأمین شود تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت: در شبکه‌های توزیع آب مرکز استان ۱۰۰ دستگاه فشار سنج آنلاین نصب کرده‌ایم که امیدواریم با اخذ مجوز بتوانیم از این استعداد استفاده بهینه نمائیم.

هرمزی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام و اولویت‌دار در استان را تکمیل کنیم تا بخشی از مشکلات استان رفع شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 203683
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا