افزایش تولید مس در سال جاری

جهان صنعت نیوز|   این کمپانی پیش‌بینی می‌کند که تولید مس معدنی در سال ۲۰۱۹ و پس از شروع عملیات یک واحد جدید تغلیظ در معدن Toquepala به ۹۸۶ هزار و ۷۰۰ تن برسد. این واحد در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ظرفیت کامل خود و معادل ۱۰۰ هزار تن در سال دست خواهد یافت.

کمپانی سوترن کوپر در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۸۳ هزار و ۶۸۹ تن کانه مس تولید کرد و ۳۶ هزار و ۲۰۶ تن کنسانتره از شرکای خود خریداری کرد و درمجموع ۹۱۹ هزار و ۸۹۵ تن تولید داشته است. این حجم تولید در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به میزان ۰/۷ درصد رشد داشته است.

تولیدات این کمپانی در سال گذشته شامل ۶۳۳ هزار و ۶۳۰ تن مس ذوب شده بود که نسبت به مقدار ۶۱۷ هزار و ۸۵۳ تن مربوط به سال ۲۰۱۷ حدود ۲/۶ درصد رشد داشته است. تولید مس تصفیه‌شده و سیم مسی نیز از رقم ۸۱۷ هزار و ۷۹۴ تن در سال ۲۰۱۷ با ۰/۴ درصد رشد به ۸۲۱ هزار و ۱۸۷ تن در سال ۲۰۱۸ رسید. بااین‌حال، حجم فروش از ۸۸۸ هزار و ۶۸۶ تن در سال ۲۰۱۷ با کاهش ۰/۳ درصدی به ۸۸۵ هزار و ۸۵۴ تن در سال ۲۰۱۸ رسید.

وی افزود: با توجه به چشم‌انداز فعلی بازار، کمپانی سوترن کوپر متمرکز بر تکمیل فازهای بعدی طرح‌های توسعه‌ای است تا به هدف تولید ناخالص سالانه ۱/۵ میلیون تن کانه مسی در سال ۲۰۲۵ که معادل ۵۰ درصد افزایش ظرفیت تولید است، دست یابد. چشم‌انداز این کمپانی، افزایش تقاضای مس با سرعت بیش‌تر نسبت به افزایش عرضه در سال ۲۰۱۹ است.

کمپانی سوترن کوپر پیش‌بینی می‌کند که تقاضای مس تصفیه‌شده در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد ۲/۵ درصدی خواهد داشت و تولید جهانی نیز ۱/۵ درصد بالاتر از سطح تولید سال گذشته خواهد بود.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 20398
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا