پیش بینی افزایش قیمت نفت به ۸۰ دلار در تابستان امسال

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز آمریکا اعلام کرد با وجود توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید، همچنان انتظار دارد قیمت نفت در تابستان به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد و این توافق تغییری در این پیش‌بینی ایجاد نکرده است.

 ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت، روسیه و سایر تولیدکنندگان تشکیل شده، در روز یکشنبه برای افزایش عرضه نفت از ماه اوت به توافق رسید تا روند افزایش قیمت نفت را که به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده است، متوقف کند.

 گلدمن ساچز در یادداشت خود آورده است:«این توافق بر دو نکته مهم تاکید دارد: افزایش متعادل تولید که باعث ادامه کسری نفت در بازار در ماه‌های آینده می شود و توصیه برای ظرفیت بالاتر تولید که طی سالهای آینده با توجه به کمبود سرمایه‌گذاری، مورد نیاز خواهد بود».

 گلدمن اعلام کرد توافق اوپک پلاس ۲ دلار در هر بشکه به پیش‌بینی آن برای نفت ۸۰ دلار در تابستان اضافه می‌کند و قیمت نفت در سال آینده میلادی هم ۵ دلار بیشتر از پیش‌بینی ۷۵ دلار در هر بشکه قبلی خواهد بود.

 این بانک سرمایه‌گذاری انتظار دارد قیمت نفت در هفته های آینده به خاطر خطر کرونای دلتا و سرعت پایین افزایش عرضه در نتیجه افزایش اخیر در میزان حمل و نقل جاده‌ای، نوسان داشته باشد.

 قیمت نفت بیش از یک دلار در هر بشکه در روز دوشنبه به دنبال توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید پایین آمد و نگرانی در مورد مازاد عرضه را در بحبوحه‌ افزایش موارد ابتلا به کرونا بالا برد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 204254
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا