جولان توفان شن با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در زابل

به گزارش جهان صنعت نیوز:  غلامحسین عابدی اظهارداشت: وزش توفان و بادشدید علاوه‌بر زابل، چهار شهرستان شمالی دیگر استان را نیز فرا گرفته به طوریکه گرد و خاک توفان، شعاع دید در زهک را نیز به شدت کاهش داده است.

وی ادامه داد: این توفان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به سایر مناطق استان شد به طوریکه شعاع دید افقی در زاهدان و میرجاوه به یک‌هزار متر کاهش یافته است.

رییس اداره هواشناسی زابل افزود: علاوه‌بر این گردوغبار گسترده به شهرهای نصرت آباد، خاش، سراوان و ایرانشهر نیز نفوذ کرده و شعاع دید افقی را به شدت کاهش داده است.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، وزش این باد ترددهای جاده‌ای در برخی مسیرهای ارتباطی شمال استان نظیر زاهدان – زابل را با اختلال همراه کرده است.

عابدی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، حداقل تا پنجشنبه پیش رو وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال  استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: وزش این بادهای شدید و توفان گردوخاک منجر به خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ذرات غبار در عرض‌های پایین تر این مناطق می‌شود.

رییس اداره هواشناسی زابل اظهارداشت: اختلال در برخی مسیرهای ارتباطی شمال استان و وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه‌های موقت از پیامدهای دیگر این شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند همچنین رفت و آمدهای بین شهری تا پایان هفته بویژه در محور زاهدان – زابل توصیه نمی‌شود.

اخبار برگزیده
شناسه : 205582
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا