تعلل بانک مرکزی در تخصیص ارز برای واردات لاستیک

جهان صنعت نیوز| صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تداوم مشکلات کامیون داران در کشور برای تأمین تجهیزات و لاستیک، گفت: در سال گذشته، کامیون داران و رانندگان وسایل نقلیه سنگین، مطالبات و اعتراضات درستی درباره افزایش قیمت و کمبود لاستیک و تجهیزات در بازار داشتند، که در این رابطه کمیسیون عمران مجلس نشست های متعددی را با حضور مسئولان مربوطه از جمله وزارت صمت و بانک مرکزی برگزار کرد و خوشبختانه مشکلاتشان تا حدودی رفع شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها از سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون حلقه لاستیک برای کامیون داران تأمین شده که بخشی از آن تولید داخل بوده و بخش کثیری از خارج از کشور وارد شده است.

وی گفت: طبق گزارشات واصله، با وجود اقدامات صورت گرفته، نیاز کامیون داران به لاستیک و قطعات تأمین نشده است و در شرایط کنونی باید وزارت صمت اقدام به تأمین و توزیع بیش از یک میلیون لاستیک کند تا به صورت نسبی مشکلات آن ها حل شود.

بدری با انتقاد از افزایش قیمت لاستیک در بازار، افزود: متأسفانه به علت ضعف نظارت دستگاه ها به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت لاستیک افزایش چشمگیری داشته و این مسئله فعالیت کامیون داران را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره دلایل کمبود لاستیک در بازار و علل عدم واردات این محصول،  تصریح کرد: وزارت صمت اعلام می کند که این وزارتخانه وظیفه خود را برای ثبت سفارش انجام داده، اما متأسفانه بانک مرکزی نسبت به تخصیص ارز تعلل داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود ۷۰ درصد لاستیک ماشین های سنگین، وارداتی و تنها ۳۰ درصد آن در داخل کشور تولید می شود، از این رو توسعه صنایع داخلی برای افزایش تولیدات بسیار ضروری است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: این کمیسیون، گزارش جامع و کاملی را درباره وضعیت کامیون داران و نحوه تأمین قطعات و لاستیک تدوین کرده و در آینده ای نزدیک به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد

اخبار برگزیده
شناسه : 20586
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا