رییس جمهوری ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز با حضور ویدئو کنفرانسی دستور بهره برداری از ۷ بیمارستان‌ با یک هزار و ۴۴۳ تخت را در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، آذربایجان شرقی، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان صادر کرد .

این طرح های بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی ، اشتغال‌زایی حدود سه هزار نفر را فراهم کرده است .

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا(ع) زابل در استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز و بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب شیر در استان آذربایجان شرقی، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در استان مازندران،  بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی نرگسی گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان از طرح های بیمارستانی بود که رییس جمهوری دستور افتتاح و بهره برداری آن را صادر کرد.

بهره برداری از بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر 

 هفت بیمارستان کشور با ارزش سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۳۰ میلیارد تومان امروز، شنبه با دستور رییس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید که بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر نیز در بین آنها قرار دارد. 

عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ شروع شده بود اما گاهی به دلیل کمبود اعتبار و گاهی کم‌توجه متولی وقت آن، پیشرفت کم و غیرقابل قبول داشت تا اینکه تکمیل این بیمارستان از سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز محول شد.

بهره‌برداری از این بیمارستان که از مطالبه‌های مردم این شهرستان است، با پیگیری‌های ویژه‌ رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با صرف ۲۰۰ میلیارد تومان تحقق یافت و این مرکز درمانی در واپسین روزهای دولت دکتر روحانی و در قالب «سی و نهمین آیین پویش ره سلامت» افتتاح شد. 

بیمارستان جدید عجب‌شیر با عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با زیربنای هشت هزار و ۶۷۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده و با بهره‌برداری از آن بسیاری از نیازهای درمانی شهرستان برطرف می‌شود.

 این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، کلینیک‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه‌ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه‌های تخصصی است و بهره‌برداری از آن تحولی بزرگ در حوزه درمان شهرستان به شمار می‌رود.

ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان افتتاح شد

ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان به نام ساختمان «شهید حاج قاسم سلیمانی» با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت ویدئوکنفراسی توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این مراسم گفت: عملیات ساخت این طرح بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان با زیربنای ۳۳ هزار متر مربع از سال ۸۸ آغاز شده بود.

دکتر محمد هاشمی شهری افزود: با توجه به نیاز  ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این طرح عمرانی به مجموعه درمانی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان دارای هشت طبقه است که بخش‌های درمانی آن شامل اورژانس، بخش‌های بستری جراحی و غیر جراحی، هفت اتاق عمل عمومی، ۲ اتاق عمل جراحی قلب باز و یک اتاق عمل اورژانس (مجموعا ۱۰ اتاق عمل)، بخش آنژیوگرافی، آزمایشگاه، واحدهای تاسیساتی و نگه‌داشت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات به مردم شریف سیستان و بلوچستان مراکز تصویر برداری پیشرفته رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI و ماموگرافی در این ساختمان نیز در حال نصب است.

وی تاکید کرد: با افتتاح  ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان زمینه اشتغال افزو بر ۷۰۰ نفر در مرکز سیستان و بلوچستان فراهم شد.

بیمارستان سل زابل توسط رئیس جمهوری افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: بیمارستان ۴۶ تحتخوابی سل سیستان امروز/شنبه/ با نام «امام رضا(ع)» در شهرستان زابل توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفراسی به بهره برداری رسید.

 هادی میرزایی در این آیین گفت: این بیمارستان با سه هزار و ۳۰۰ متر مربع گام ارزنده‌ای در رفع مشکل تخت‌های بیمارستان در منطقه سیستان با توجه به بروز مداوم توفان‌های گرو و غبار در طول سال خواهد بود.

وی ادامه داد: این بیمارستان دارای ۴۶ تختخواب و در سه طبقه به همت خیران سلامت برای بیماران تنفسی در منطقه سیستان احداث شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: ضروری است با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان بویژه بیمارستان تازه افتتاح شده تنفسی زابل دستورات لازم برای جذب نیروی انسانی مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی افزود: همچنین پرداخت مطالبات کارکنان بهداشت و درمان و پیمانکاران با رقم ۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر ضروریات در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل است.

 

… این گزارش در حال تکمیل است .

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 206374
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا