مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:    امروز (شنبه) در این مراسم «محمد مخبر»، معاون اول رییس جمهوری، حکم انتصاب «مسعود میرکاظمی»، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه که توسط رییس جمهوری امضا شده بود را به وی اعطا کرد و با اهدای لوح تقدیر از خدمات «محمد باقر نوبخت» رئیس سابق سازمان یاد شده نیز قدردانی کرد.

مخبر به سوابق مسعود میرکاظمی اشاره و گفت: ایشان سوابق و تجارب فوق العاده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد و حضور میرکاظمی در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت بازرگانی و وزارت نفت تجربه‌ای موثر و موفق بوده است و حالا قرار است که با کوله باری از تجربه در یکی از مهم‌ترین سازمان‌های مدیریتی کشور فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه از مهمترین سازمان‌های کشور برای توسعه و پیشرفت، رسیدگی به مسائل معیشتی مردم و الگو سازی برای اداره کشور است، گفت: اگر این سازمان به خوبی و به نحو مطلوب اداره شود بخش زیادی از مشکلات و مسائل کشور حل و فصل خواهد شد.

سید مسعود میرکاظمی، متولد ۱۳۳۹ تهران دارای مدرک تحصیلی دکتری مهندسی صنایع است و پیش از این  مسئولیت‌هایی همچون وزیر نفت در دولت نهم و رئیس سازمان اپک(۲۰۱۱)، وزیر بازرگانی در دولت دهم، نماینده تهران در مجلس نهم و رئیس کمیسیون انرژی مجلس، عضو هیات امنای بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، عضو و رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی، رئیس مرکز مطالعات بنیادی انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه شاهد، رئیس مرکز مطالعات لجستیک و مدیرعامل سازمان اتکا را برعهده داشته است.

میرکاظمی در این مراسم با اشاره به وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی کشور، گفت: برای عبور از این چالش‌ها و رفع مشکلات مردم نیاز به سازمانی انقلابی و مدبر داریم تا بتوانیم با درک صحیح مسائل و شناسایی دقیق چالش‌ها، راهکارهای نوینی برای حل مشکلات کشور پیدا کرده و مدیریت صحیحی در ریل گذاری توسعه ایران انجام دهیم.

همچنین، در ابتدای مراسم «محمدباقر نوبخت»، رییس سابق سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات انجام شده بخصوص در مدیریت شرایط تحریم و کرونا ارائه و برای میرکاظمی  آرزوی موفقیت کرد.

نوبخت از سال ۱۳۹۲ ریاست سازمان برنامه و بودجه را بر عهده داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 209371
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا