رفع تحریم‌های ظالمانه در اولویت دولت قرار بگیرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی روز شنبه در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی در موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: دولت سیزدهم در شرایط سختی کار خود را آغاز کرده است چه از جهت وخامت پاندمی کرونا و چه از جهت اقتصادی، تورم بیش از ۴۲ و۴۴ درصد، سخت شدن معیشت مردم به خصوص برای طبقات محروم و متوسط جامعه، بدهی دولت بیش از یک و نیم برابر بودجه سالانه و کسری بودجه قابل توجه نمای این شرایط اقتصادی است. برای برون رفت از این وضعیت حرکتی جهادی، عالمانه و شجاعانه را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: دولت آیت‌الله رییسی براساس شایستگی‌ها، مردمی بودن، مدیریت جهادی و انقلابی، پاکدستی و فسادستیزی شکل گرفته است. جوانگرایی در این دولت به همراه نیروهای صاحب تجربه، ارزشمند، نخبه در دولت وجود دارد. امیدواریم دولت در شأن گام دوم انقلاب با پشتیبانی مجلس تحقق پیدا کند و کار خود را آغاز کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در این دولت به امورات مهم مانند اشتغال‌زایی، بهبود معیشت مردم، رونق تولید، خودکفایی و خوداتکایی در کالاهای اساسی، اصلاح نظام بانکی به عنوان ضرورت امروز جامعه تاکید شده است.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر لزوم اولویت بخشی به اصلاح نظام بانکی گفت: من در برنامه‌های دولت این را ملاحظه کردم که اصلاح نظام بانکی را هم آورده‌اند. علاوه بر این حل مشکل حاشیه‌نشینان، ساخت یک میلیون مسکن همراه یک میلیون شغل از نکات ارزنده و مورد تاکید در برنامه دولت است.

این نماینده مجلس خطاب به رییسی گفت: اصلاح نظام یارانه‌ای، اصلاح نظام گمرکی، رفع موانع تولید، رفع خودتحریمی‌ها، در برنامه دولت باید مورد تاکید قرار گیرد اما روابط بین‌الملل، تعامل و همکاری با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان، داشتن رویکرد اقتصادی، و ایجاد پیمان‌های منطقه‌ای با اولویت اقتصادی و بازرگانی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و توجه به حقوق و ظرفیت ایرانیان خارج از کشور از نکات قوت برنامه دولت سیزدهم است.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌های ظالمانه باید در اولویت اول وزارت امور خارجه قرار گیرد، گفت: در این رابطه با تغییر رویکرد انفعالی در مذاکرات برجامی به رویکرد اقتدار، خواهد توانست و دولت این قدرت را دارد که بتواند چک وصول نشده برجام را وصول کند یعنی همه تحریم‌ها برداشته شود. در عین حال به این سیاست هم تاکید شده است که هرگز مسائل داخلی مخصوص اقتصاد را به مذاکرات پیوند نخواهند داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: توجه به موضوعات اقتصادی در حوزه کشاورزی، حتی کشت فرامرزی و فراسرزمینی امنیت غذایی توجه به انرژی، حمل و نقل با تاکید بر ترانزیت در خط ابریشم و شرق به غرب از جمله سرخس، مشهد، تبریز و به سمت اروپا از امتیازات برنامه دولت سیزدهم است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: علاوه بر این ایجاد ثبات اقتصادی، تقویت ارزش پول ملی، حمایت از تولید و اشتغال در حوزه نفت، ایجاد قراردادها تهاتر نفتی از برنامه‌های دولت وجود دارد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 210301
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا