تیم اقتصادی دولت سیزدهم فاقد سابقه اجرایی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «جلال محمود زاده» در جلسه علنی امروز شنبه و در مخالفت با کلیات برنامه و کابینه سیزدهم اظهار کرد: کشور مشکلات زیادی اقتصادی از جمله افزایش  نقدینگی، کول‌بری، قاچاق سوخت‌، تکدی گری، کودکان کار، اختلاف شدید طبقاتی، فروش اعضای بدن برای امرار معاش، سرقت و زورگیری دارد که حاصل اقتصاد غلط و برنامه‌ریزی اشتباهات دولت‌های گذشته است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: از همه مهم‌تر ما در تحریم اقتصادی قرار داریم و کشور ما به دلیل نپیوستن به گروه اقدام مالی یا همانFATF در لیست سیاه کشورهای صنعتی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا، ژاپن و بریتانیا و غیره قرار دارد.

وی خطاب به رییس جمهوری افزود: جناب آقای رییسی سوالاتی به کابینه شما وارد است. از جمله اینکه چرا در تیم اقتصادی از دوستان نزدیک خود انتخاب کرده‌اید. با این تیم نمی‌توانید به جنگ اقتصادی بروید. چرا که تیم اقتصادی آقای رییس جمهوری فاقد سابقه اجرایی کافی است.

محمودزاده با اشاره به اینکه دیدگاه کاملاً مخالف رییس جمهوری برای پیوستن به معاهده‌های بین المللی از جمله گروه ویژه اقدام مالی جای بحث است، اظهار داشت: این موضوع سبب کاهش تعاملات اقتصادی با کشورهای عضو، کاهش سرمایه گذاری خارجی در ایران، از دست دادن بازارهای هدف برای صادرات محصولات غیر نفتی، باقی ماندن کشور ما در لیست کشورهای پر خطر، جلوگیری از ایجاد فضای کسب و کار در کشور خواهد شد.

وی افزود: ایجاد فضای اشتغال در کشور توسط این تیم اقتصادی محقق پیدا نخواهد کرد. تیم اقتصادی شما متشکل از افرادی است که همراه با جنابعالی در آستان قدس رضوی یا ستاد اجرایی آن بودند. آیا نمی شد شما از همه اقتصاددانان کشور، از هر طیف و جناحی در این شرایط بد اقتصادی دعوت می‌کردید تا برنامه اقتصادی کشور را در این شرایط حساس ویژه تکمیل نمایند؟

نماینده مردم مهاباد با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه وی بارها به دولت فراحزبی و فراجناحی و وفاق ملی تاکید کرده بود، گفت: جنابعالی به ما نمایندگان مجلس جواب دهید که این لیست معرفی شده فراجناحی است؟ البته همه نیک می‌دانند که یکی از ایرادات دولت‌ها این بوده که هر جناحی که دولت را به دست گرفته، همه افراد جناح مخالف از سرایدار اداره گرفته تا بخشداران، فرمانداران، استانداران و وزرا و معاونین وزیر از گردونه مدیریت کشور خارج شده‌اند.

محمودزاده ادامه داد: آقای رییس جمهور، آیا درست است که ۴ سال دولت از توان مدیریت علمی اجرایی قسمت عظیمی از کارشناسان و مدیران جناح‌های سیاسی دیگر بهره‌مند نشود؟

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 210305
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا