تاکید وزیر بهداشت بر واکسیناسیون هنرمندان

به گزارش جهان صنعت نیوز:    سعید نمکی در این نامه خطاب به علیرضا رییسی تصریح کرد:‌ پیرو ابلاغ اینجانب در نامه مورخ نهم مرداد ۱۴۰۰ و مذاکرات اخیر، واکسیناسیون هنرمندان کشور بعنوان سرمایه های فرهنگی و اجتماعی که می توانند در این شرایط خاص جامعه متأثر از دوران طولانی کرونا با خلق آثاری فاخر و تأثیرگذار و تلطیف کننده روان مردم در تاب آوری اجتماعی نقش آفرینی کنند بسیار مهم است. لذا ضروریست در اسرع وقت با هم آهنگی جناب آقای سیدزاده مدیرعامل محترم صندوق حمایت از هنرمندان که لیست کلیه عزیزان را در اختیار دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان عزیز ثبت نام شده در سراسر کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی عملیات ثبت نام و انجام ایمن‌سازی این عزیزان علیه کووید۱۹ را از همین امروز آغاز نمائید.

 طی ۱۹ ماه گذشته از شیوع ویروس کرونا در کشور جمعی از هنرمندان عرصه های مختلف از جمله اکبر عالمی، کریم اکبری مبارکه، چنگیز جلیلوند، پرویز پورحسینی، کامبوزیا پرتوی، خسرو سینایی، علی سلیمانی و فرشته طائرپور بر اثر ابتلا با این بیماری جان باخته اند.  

تا کنون افراد ۶۰ سال به بالا بر اساس فراخوان وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت کرده اند.    

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ششم مرداد ماه در نامه‌ای به علیرضا رییسی معاون بهداشت این وزارتخانه، بر واکسیناسیون کارمندان بانک تاکید کرد.

نمکی روز پنجم مرداد ماه نیز در نامه‌ای به رییسی، خواستار واکسیناسیون پنج گروه جدید و هدف شامل رانندگان، زندانیان، معلمان، خبرنگاران و دیابتی ها به میمنت عید غدیرخم شد.

مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه اعلام کرد: از هم‌اکنون متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir دارند.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۴ مرداد ماه در نامه‌ای به علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه بر کاهش دو ساله سن واکسیناسیون در گروه‌های هدف تاکید کرد.

پیش از این متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir داشتند که با دستور اخیر وزیر بهداشت، سن ثبت‌نام واکسیناسیون گروه‌های هدف دو سال کاهش یافت.

همچنین وزیر بهداشت روز گذشته یکشنبه ۳۱ مرداد در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستور آغاز واکسیناسیون کرونا در افراد زیر ۵۰ سال در برخی از استان‌های کشور را اعلام کرد.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون، ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و روز گذشته(یکشنبه) با مرگ ۶۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت رکورد تلفات روزانه شکست. 

کرونا در ایران اکنون خیز پنجم خود که از ابتدای تیر ماه آغاز شد، را سپری می کند و چندین بار رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته را شکسته است.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۸۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 210835
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا