کمیسیون صنایع با برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت موافقت کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  روح‌الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز در جریان بررسی صلاحیت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت،  گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع گفت: توسعه متوازن و پایدار زنجیره ارزش نفت و گاز در جهت جلوگیری از خام فروشی، تامین پایدار نفت، گاز، سوخت و خوراک موردنیاز، اکتشاف، توسعه، حفظ و نگهداشت تولید با اولویت میادین مشترک، بازاریابی و فروش نفت، گاز، میعانات گازی و فرآورده های نفتی، ارتقاء بهره وری و بهینه سازی زنجیره تولید با مصرف انرژی، تامین منابع مالی و جذب سرمایه در صنعت نفت از مسیر مشوق‌های لازم، ارتقاء فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با هدف افزایش ساخت داخل  از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت است.

 عباس پور در مورد انطباق برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی نفت با اسناد بالادستی، افزود: ۶۴ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق الذکر منطبق و ۲۷ درصد موارد همسو است. نتایج حاصله نشان می‌دهد ۹ درصد به احکام اشاره‌ای نشده است و می‌توان گفت بالاترین برنامه ای است که تطبیق مناسب با قوانین بالادستی را دارد.

 وی در مورد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی خاطرنشان کرد: با توجه به تحصیلات، سابقه اجرایی و حرفه ای و هم راستایی با جهت گیری های رییس‌جمهوری صلاحیت اوجی وزیر پیشنهادی نفت را تایید می‌کنیم و کمیسیون تصدی اوجی بر وزارت نفت را با اکثریت مطلق آراء مناسب تشخیص داد.

 عباس پور یادآور شد: از وزیر توقع و انتظار داریم متعهد، مردمی و انقلابی و تحصیلات متناسب و تخصص لازم در این حوزه داشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: مهمترین مساله ای که مطرح است و برخی موارد به دیگران اشکال می‌گرفتیم این بود که افراد معرفی شده در بدنه وزارتخانه نبوده و تجربیات لازم را در این حوزه ندارند اما جناب اوجی هم تجربیات لازم را در این زمینه دارند، او در زمینه کارشناسی و مدیرعاملی تجربه لازم را داشته و مدیرعامل ملی نمونه بوده است.

عباس پور تاکید کرد: اوجی در بنیاد مستضعفین مسوول هولدینگ انرژی سینا گستر بوده است که میان۱۱ هولدینگ بالاترین سود را داشته و بعد از شهید تندگویان تنها وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت نفت است که مورد استقبال تمام کارکنان شرکت نفت قرار گرفته و  با عنایت به این موضوع می‌تواند موفق ترین شخصیت در این وزارتخانه باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اوجی میان مدیران عامل گاز بالاترین شخصیتی است که انعقاد قرارداد گاز را با پاکستان، عراق و سایر کشورها داشته است از این جهت می‌تواند بهترین و مناسب ترین شخصیت در این حوزه باشد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 211297
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا