افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «فریبا گودرزی» روز پنجشنبه اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت آینده در استان های مازندران، گلستان و ارتفاعات تهران و سمنان رگبار پراکنده پیش بینی شده است و روز جمعه علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی هم بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه از روز شنبه تا سه شنبه در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف خواهد بود، تصریح کرد: طی روزهای اول هفته بخش شمالی و مرکزی آب های خلیج فارس مواج پیش بینی شده است و امروز نیز سواحل شرقی دریای خزر شاهد این امواج خواهد بود.

گودرزی تصریح کرد: برای فردا جمعه در جنوب غرب کشور با توجه به افزایش وزش باد احتمال ایجاد گرد و خاک در استان های ایلام و خوزستان وجود دارد، همچنین طی پنج روز آینده برای شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی می شود که در منطقه زابل، شمال سیستان و بلوچستان همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای صادر شده طی این مدت در نیمه غربی کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش می یابد و شاهد استقرار توده هوای گرم از ظهر امروز تا فردا بعد از ظهر در استان های خوزستان و جنوب ایلام خواهیم بود.

وی افزود: وقوع دمای ۴۹ درجه در این دو استان سبب گرما زدگی و مصرف حامل های انرژی خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: آسمان تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و حداکثر دمای ظهر امروز به ۳۷ درجه سانتیگراد می رسد و برای صبح فردا نیز ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: خنک ترین نقاط کشور شهرکرد با ۱۰ درجه، زنجان با ۱۲ درجه و مراکز کرمان، همدان و ارومیه با ۱۴ درجه و اهواز با ۴۸ درجه و قم با ۴۱ درجه گرمترین نقاط کشور را ثبت کردند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 211485
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا