از شعار تا واقعیت

به گزارش جهان صنعت نیوز: رستم قاسمی با بیان اینکه مسکن موضوع بسیار مهم و دغدغه حاکمیت و رییس‌جمهوری است، گفت: رییس‌جمهوری موضوع مسکن را به طور جدی پیگیری می‌کند و آمده‌ایم که به این خواسته رییس‌جمهور تحقق بخشیم. در حال حاضر سهم هزینه مسکن در سبد خانوار بزرگ ٣٧ درصد و در تهران بیش از ۵٠ درصد است. او همچنین تاکید کرد: برنامه و حرف‌هایم در این حوزه شعاری نیست و مبتنی بر آمار است.

وزیر راه‌و‌شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت یک میلیون مسکن در سال به ۳۲ میلیون تن سیمان نیاز داریم که امروز صنعت سیمان ظرفیت تولید ٧٠ میلیون تن سیمان در سال را دارد.

او افزود: برای ساخت این حجم از مسکن به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن انواع فولاد نیاز داریم که امروز تولید کشور دو برابر است. هنچنین کشورمان در بخش تولید کاشی و سرامیک چهارمین تولیدکننده دنیاست. به طور قطع توان مهندسی و کارگری برای ساخت یک میلیون مسکن در کشور وجود دارد و شرکت‌هایی که بتوانند این میزان را بسازند، فعال هستند و مشکلی در این زمینه هم وجود ندارد.

قاسمی همچنین از شناسایی یک میلیون هکتار زمین دولتی در کشور مناسب برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: یک میلیون هکتار زمین دولتی شناسایی شده است و به زودی در اختیار وزارت راه‌و‌شهرسازی قرار می‌گیرد که البته بخشی از این اراضی نیاز به تغییر کاربری دارد. بنابراین با این قانون مشکل زمین که تا ۵٠ درصد در بخش مسکن سهم دارد را حل کرده‌ایم و در این بخش مصوبه قانونی داریم. او ادامه داد: البته از این چهار میلیون واحد مسکونی، یک میلیون روستایی خواهد بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدنمسکن
شناسه : 212689
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا